Bu ürünlerden biri olan kumbaraya ilginin arttığını söyleyen Hüseyin Kocabıyık, “Son dönemde özellikle çocuklar ilgi gösteriyor. Tasarruf kültürümüzün bir gereği. Ayrıca toprak kumbarayı kırmadan parayı çıkarmak da mümkün olmadığından kumbarayı kırmak da eğlenceli bir ritüele dönüşüyor” dedi. Büyüklerin kumbarayı daha çok kurban parası biriktirmek, Hac ve umre ziyaretleri için tercih ettiklerini dile getiren Kocabıyık, “15 yıl önce yılda 5-10 kumbara ancak satarken son yıllarda yılda 2-3 bin sattığımız oluyor. Güzel bir ilgi var” şeklinde konuştu.

BİR TASARRUF ARACI

Geçmişte toprak küplerde altın saklandığını günümüzde bunun toprak kumbaralara dönüştüğünü ifade eden Kocabıyık, “Son 5-6 yıldır çok güzel bir ilgi var kumbaraya. Tasarruf bilinci oluşsun diye biz de buna önem veriyoruz. Alan insanlar memnun. Çocuklar diğer kumbaralardan attıkları parayı bir şekilde çıkarabiliyor, paranın birikmesine fırsat vermiyor ama toprak kumbarada böyle bir şans yok. Vatandaşlar pazardan geliyor, otobüsten iniyor cebindeki bozuk parayı çıkarıp koyduğunda kaybolup gidiyor. Kumbaraya atınca hem kaybolmamış oluyor hem de birikim oluyor. 6 ay sonra bir 1 yıl sonra ciddi bir rakam birikiyor. Farkına varmadan tasarruf edilmiş oluyor” dedi.

KIRMADAN AÇMAK MÜMKÜN DEĞİL

Vatandaşın istediğine göre de farklı boyutlarda kumbaralar yaptıklarını ifade eden Kocabıyık, “Kumbara istiyorlar, veriyorum, daha büyüğü yok mu diyorlar. Kurban parası biriktireceğiz diyenleri gördüm. Hatta Umre ve Hac için para biriktireceğiz diyenler oldu. Çocuklar geliyor seviyorlar. Hem doğal bizim kültürümüz yaşıyor. Aileler dolunca ne yapacağız diyorlar. Ben de bazı kültürlerde tabak kırarak eğleniyorlar, biz de kumbara kıralım çok mu diyorum. Bazı aileler kumbaradaki paralarına kavuşmak için kumbarayı video çekerek bir tören edasında kırıyor. Hem paraya kavuşuyorlar hem de kumbarayı kırmak küçük bir eğlenceye dönüşüyor. Hem kültürümüz yaşasın hem de tasarruf bilinci oluşsun. Çok da güzel bir ilgi var. Yol üzerlerinde sergisi olanlar bizim potansiyel müşterilerimiz. Ayrıca aileler geliyor. Çevre yolu yapılınca 5-10 yıldır iç turizm de hareketlendi. Biz boy boy kumbaralar yapıyoruz. İçerisinde bin lira birikecek kumbaralar da yapıyoruz, 5-10 bin birikecek kumbaralar da yapıyoruz. Çocuklar çok seviyor. Yeni neslin bu bilinci edinmesi bizleri çok mutlu ediyor. Çok güzel geri dönüşler var. Bundan 15 yıl önce yılda 5-10 kumbara satarken şimdi yılda 2-3 bin adet kumbara sattığımız oluyor. Herkesi bekleriz, herkese tavsiye ederiz” dedi.