Reklamı Kapat

Marketler arasındaki fiyat farklılıkları neye göre belirleniyor? 

Gündelik mutfak alışverişlerinizi yaparken düzenli olarak alışveriş yaptığınız marketler var mı? Eğer varsa bu seçimleri neye göre, hangi gerekçelerle yapıyorsunuz? İşte tüketim serüveninde, tüketicinin faktörü…

 

Gündelik mutfak alışverişlerinizi yaparken düzenli olarak alışveriş yaptığınız marketler var mı? Eğer varsa bu seçimleri neye göre, hangi gerekçelerle yapıyorsunuz? İşte tüketim serüveninde, tüketicinin faktörü…

 

 

 Gündelik hayatın koşuşturması sırasında öğünlerimize ne kadar dikkat ediyoruz? Aylık ya da haftalık market alışverişlerinde genelde tercih edilenler olarak öne, mağaza zincirleri çıkmakta.

 

 Çoğu kişinin tercih sebepleri arasında fazla ürün seçeneği ve fiyat yelpazesi artısı mevcut. Mağazalar da bunun bilincinde olarak tüketiciye daha fazla ürün seçeneği ve kataloğu çıkartmakla birbirleriyle yarışıyor. Aldığınız herhangi bir ürün; gerek aylık mutfak alışverişi gerekse de haftalık olsun, birçok mağazada farklı fiyatlarda olabiliyor. Peki bunun sebebi gerçekten de kalitesi ve sağlık faktörü açısından ayrışıyor olmasından mı kaynaklanıyor?

 

Marka tüketici üzerinde gıda konusunda da etkili 

 

Büyük zincir markalar dışında tüketiciler, güvenilir markalar seçerken bunun bilinirlik oranlarıyla oldukça ilgililer. Hatta çoğu zaman bilindik kıstasına girmiş olan bir markanın ürünü, tüketicilerin zihninde otomatik olarak sağlıklı ve iyi değerlere sahip tüketim ürünü olarak belirlenebiliyor. Çoğu kişinin salça seçiminden, içecek seçimine kadar aklına gelen belli başlı marka ürünler mevcut ve satın almalarında bu faktörler genelde daha fazla rol oynuyor. 

 

 Çoğu mağazanın örneğin; Carrefour, Migros gibi, çeşitli indirim haftaları tüketiciler için hazırlanıyor. Bu indirim haftalarında, en çok satın alınan ürünler genellikle bilindik dediğimiz ürünler oluyorlar. Marka farkı biz tüketiciler için gerçekten de belirleyici bir filtreleme yöntemi olabiliyor. Migros kataloğu gibi bilindik mağazaların indirim haftalarıyla, her bütçeye uygun kalite standartlarının üstünde tüketim ürünlerine ulaşabiliyoruz.

 

Markalar tüketicinin ihtiyaçlarını neye göre belirliyorlar 

 

 Tüketicinin satın alma alışkanlıkları, bölgesel olarak bile değişiklik gösterebiliyor. Carrefour, Migros gibi büyük marka mağazalarının da bu anlamda izlediği strateji aslında oldukça açık ve net. Her bütçe ve ürün için yüzlerce ürün seçeneği sunabilmek. Bu tarz büyük mağaza zincirleri hizmet politikası konusunda her dönem yeni stratejiler belirlemeye devam ediyorlar. 

 

 Değişen alışveriş alışkanlıkları gibi, mağaza ve markalar da kendilerini buna göre değiştirmek zorundalar. Migros gibi büyük mağaza zincirlerinin başarı hikayesinin arkasında aslında, tüketiciye sunmaya çalıştığı yarar farklılıkları göze çarpar. Tüketiciler önce sağlık ve kalite seçeneklerini daha çok tercih edecekleri için, üretim kısmında olan markalar buna göre işlem yapmaya özen gösteriyorlar. Öncelik her zaman kalite ve sağlık olduğundan, marka ve mağazalar tüketiciyle ürünlerini bu çizgide buluşturmaya devam ediyorlar. 

 

 



 

13 Eki 2021 - 08:40 - Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Aydın Ses Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Aydın Ses Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Aydın Ses Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Aydın Ses Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Aydin Markaları

Aydın Ses Gazetesi, Aydin ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (256) 213 16 50
Reklam bilgi


Anket Sitemizi nasıl buldunuz?