Gündelik mutfak alışverişlerinizi yaparken düzenli olarak alışveriş yaptığınız marketler var mı? Eğer varsa bu seçimleri neye göre, hangi gerekçelerle yapıyorsunuz? İşte tüketim serüveninde, tüketicinin faktörü…      Gündelik hayatın koşuşturması sırasında öğünlerimize ne kadar dikkat ediyoruz? Aylık ya da haftalık market alışverişlerinde genelde tercih edilenler olarak öne, mağaza zincirleri çıkmakta.    Çoğu kişinin tercih sebepleri arasında fazla ürün seçeneği ve fiyat yelpazesi artısı mevcut. Mağazalar da bunun bilincinde olarak tüketiciye daha fazla ürün seçeneği ve kataloğu çıkartmakla birbirleriyle yarışıyor. Aldığınız herhangi bir ürün; gerek aylık mutfak alışverişi gerekse de haftalık olsun, birçok mağazada farklı fiyatlarda olabiliyor. Peki bunun sebebi gerçekten de kalitesi ve sağlık faktörü açısından ayrışıyor olmasından mı kaynaklanıyor?   Marka tüketici üzerinde gıda konusunda da etkili    Büyük zincir markalar dışında tüketiciler, güvenilir markalar seçerken bunun bilinirlik oranlarıyla oldukça ilgililer. Hatta çoğu zaman bilindik kıstasına girmiş olan bir markanın ürünü, tüketicilerin zihninde otomatik olarak sağlıklı ve iyi değerlere sahip tüketim ürünü olarak belirlenebiliyor. Çoğu kişinin salça seçiminden, içecek seçimine kadar aklına gelen belli başlı marka ürünler mevcut ve satın almalarında bu faktörler genelde daha fazla rol oynuyor.     Çoğu mağazanın örneğin; Carrefour, Migros gibi, çeşitli indirim haftaları tüketiciler için hazırlanıyor. Bu indirim haftalarında, en çok satın alınan ürünler genellikle bilindik dediğimiz ürünler oluyorlar. Marka farkı biz tüketiciler için gerçekten de belirleyici bir filtreleme yöntemi olabiliyor. Migros kataloğu gibi bilindik mağazaların indirim haftalarıyla, her bütçeye uygun kalite standartlarının üstünde tüketim ürünlerine ulaşabiliyoruz.   Markalar tüketicinin ihtiyaçlarını neye göre belirliyorlar     Tüketicinin satın alma alışkanlıkları, bölgesel olarak bile değişiklik gösterebiliyor. Carrefour, Migros gibi büyük marka mağazalarının da bu anlamda izlediği strateji aslında oldukça açık ve net. Her bütçe ve ürün için yüzlerce ürün seçeneği sunabilmek. Bu tarz büyük mağaza zincirleri hizmet politikası konusunda her dönem yeni stratejiler belirlemeye devam ediyorlar.     Değişen alışveriş alışkanlıkları gibi, mağaza ve markalar da kendilerini buna göre değiştirmek zorundalar. Migros gibi büyük mağaza zincirlerinin başarı hikayesinin arkasında aslında, tüketiciye sunmaya çalıştığı yarar farklılıkları göze çarpar. Tüketiciler önce sağlık ve kalite seçeneklerini daha çok tercih edecekleri için, üretim kısmında olan markalar buna göre işlem yapmaya özen gösteriyorlar. Öncelik her zaman kalite ve sağlık olduğundan, marka ve mağazalar tüketiciyle ürünlerini bu çizgide buluşturmaya devam ediyorlar.