Gün içinde kaç saat ders çalışmalı sorusunun cevabı yaşa ve belirlenen hedefe göre (YKS veya LGS çalışması gibi) değişir. Konu anlatımı, konu tekrarı ve test çözümlerine ayrılacak zaman öğrencinin ihtiyaçlarına uygun olarak planlanmalıdır. Başlangıçta ders çalışma saatleri hem kurs hem de okula gidenler için 4 saatle sınırlandırılabilir.
  • Ders çalışma süresi 40 dakikayı geçmemelidir.
  • Bu süre sonunda en az 20 dakikalık molalar verilmelidir.
Odaklanma sorunu yaşayan öğrenciler ders ve mola sürelerini daha kısa olacak şekilde planlayabilirler.

Günlük Ders Çalışma Saatleri Nasıl Belirlenir?

Ders çalışma planı öğrencinin okul saatlerine uygun olarak belirlenmelidir. En verimli ders çalışma saatleri içerisinde kişiye özel ders planı hazırlanabilir.
  1. Sabah 08.00-11.00
  2. Öğleden sonra 16.00-18.00
  3. Akşam 19.30-22.30
  4. Hafta sonları 09.00-18.00
Günlük programda değişiklikler yaşansa da toplam ders çalışma saatinden taviz verilmemelidir. Yeni nesil teknolojilerden yardım alınarak, akıllı telefonlardaki zamanlayıcı kullanılabilir ve böylece haftalık ders planı asla bozulmaz.

Nasıl Verimli Ders Çalışılır?

Çok ders çalışmasına rağmen istediği verimi yakalayamayan öğrenciler verimli ders çalışmanın püf noktalarını keşfetmelidir. Burada amaç; çok çalışmak değil, etkili ve verimli çalışmayı gerçekleştirebilmektir. Programlı çalışmak öğrencilerin verimini artırmakla kalmaz, dersler dışında hobilere zaman ayırmayı da kolaylaştırır. Ders çalışmanın önündeki en büyük engellerden birisi üretilen bahaneler ve zamanı hatalı kullanmaktır. Öğrenciler bahanelerden kurtulup ders zamanlarını telefondan veya bilgisayardan planlarlarsa önlerinde hiçbir engel kalmaz.

Ders Çalışırken Verimi Artıracak Tavsiyeler

YKS veya LGS’ye hazırlanan öğrenciler, verimli ders çalışmak için aşağıdakileri dikkate almalıdır:
  • Her öğrenci kendi donanımına uygun bir planlama yapmalıdır. Uyulamayacak bir planlama yapmak en büyük hatadır. Oluşturulan plan günün ders ve ödevlerine, yaklaşan sınavlara göre düzenlenebilir.
  • Çalışma süresinin uzunluğu derse göre değişiklik gösterebilir. İhtiyaca uygun olarak ders süresi, deneme sayısı artırılabilir veya azaltılabilir.
  • Ani çıkan işlerde ders programında değişiklik yapılabilir. Esnek çalışmalar motivasyon üzerinde olumlu katkılar sağlar.
  • Öğrenmek için ders tekrarı mı yoksa soru çözmeye mi ihtiyaç duyulduğu kişiye özel bir konudur. Dersler mutlaka sakin bir ortamda sürdürülmelidir.
  • Ders çalışırken her konuya gereken özen gösterilmelidir. Konular arasında önemli önemsiz ayrımı yapmak son derece hatalı bir bakış açısıdır.
  • Okulda işlenecek konu önceden çalışılmalı, anlaşılmayan yerler belirlenmeli ve mutlaka üstünde durulmalıdır.
  • Çalışırken ezberlemek yerine konuyu anlamaya ve pratik yapmak için soru çözmeye odaklanılmalıdır.
  • Verimli bir çalışmanın gerçekleşebilmesi için hedefler baştan belirlenmelidir. Belli bir amaca hizmet etmeyen çalışmalar istenen sonuca ulaştırmaz.
  • Ders çalışırken dikkat toplanmalıdır. Konu üzerine yoğunlaşmadan yapılacak her çalışma boşa zaman kaybıdır.
  • Günlük ders planı soru çözümü, konu tekrarı ve çalışma saati olmak üzere 3 başlık altında toplanmalıdır.