Ziyarete; Ticaret Odası Başkanı Hilmi Erbaş, Başkan Yardımcısı Ebubekir Apaydın, Yönetim Kurulu Üyeleri Burhan Teke ve İsmet Kartal katıldı. Kovid-19 salgınının ülkemizi etkisi altına aldığı ilk günden bu tarafa ilçede artan konut talebinin oluşturduğu yoğunlukta işlemlerin aksamadan devam etmesi için görüş alışverişinde bulunuldu. Salgın süreci ile çakışan web tapu uygulamasında yaşanan aksaklıklar, salgının ilk döneminde temel işlemlerin dışındaki tapu işlemlerinin yapılmaması, karantina uygulamaları, tapu personelinden hastalığa yakalanan veya temaslı olanlardan dolayı çalışma düzeninin aksaması ve mesai saatlerindeki sınırlamalar sebebiyle, Tapu Müdürlüğü personelinin üstün gayretine rağmen işlem sürelerinin arttığı teyit edildi.

“KISITLI ZAMAN İŞLERİN BOZULMASINA NEDEN OLUYOR”

Mevcut durumda, normal işlemlerde 6-7 gün süren işlemlerin 2020 yılı Temmuz-Ağustos döneminde olduğu gibi bu yıl aynı dönemde de 20-30 güne çıkmaması için tedbir alınması gerektiği ifade edildi. Özellikle yurt dışından gelen alıcı ve satıcıların zamanının kısıtlı oluşu sözleşmelerin bozulmasına sebep olduğu bu durumun ilçe ekonomisini olumsuz etkilediği vurgulandı. Norm kadro sayısının yevmiye sayısı ile orantılı bir sayıya yükseltilmesi, Son tayinlerle fiilen 6 işlemci kalan Tapu Müdürlüğünde işlem yapan personel sayısının en az 15, toplam personel sayısının da 30’a çıkarılması gerektiği, Genel Müdürlüğün müdahalede elinin güçlendirilmesi için Hazine ve Maliye Bakanlığının kadro tahsisini arttırması gerektiği teyit edildi. Oda Yönetimi önümüzdeki günlerde Ankara’ya yapacağı ziyarette Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü ve Aydın Milletvekillerine konuyu arz edeceğini belirtti.