155-Polis İmdat, 156-Jandarma İmdat, 110-İtfaiye, 112-Ambulans, 177-Orman Yangın, 122-AFAD acil yardım numaralarını tek bir çağrı numarası altında birleştiren ve Türkiye’nin 70’inci “112 Acil Çağrı Merkezi”, Aydın-Muğla Karayolu üzerinde yapımı tamamlanan yeni hizmet binasında çağrı kabulüne başladı. Güçlü altyapısı, yerli ve milli yazılımıyla 112 Acil Çağrı Merkezlerinin 70’incisi Aydın’da emniyet, sağlık, itfaiye, jandarma, AFAD ve orman kurumlarının entegre edilmesiyle devreye alındı.

VALİ AKSOY, SİSTEMİ TEST ETTİ


İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanı Tarık Bahadır, Aydın Valisi Hüseyin Aksoy, 112 Acil Çağrı Merkezi’ni ziyaret ederek bilgi aldı. Vali Aksoy, sistemin başına geçip 112’yi arayan bir vatandaştan ilettiği ihbarın bilgilerini aldı.

YERLİ VE MİLLİ YAZILIM


İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanı Tarık Bahadır, Aydın’da acil çağrıların tek merkezde toplandığı çağrı merkezinin faaliyete geçtiğini belirterek, şunları söyledi: “112 Acil Çağrı Merkezi sistemi vatandaşımızın farklı numaralar üzerinden değil tek bir numaradan yetkililere ulaşabileceği bir sistem. Kurumların asılsız çağrıları veya yoğun çağrı yükünü karşılayacak bir merkez burası. Faaliyetlerini daha koordineli ve hızlı vermelerini sağlayacak bir sistem. Yeni nesil bir çağrı merkezi. 70’inci çağrı merkezi olarak faaliyete geçti. Bakanlığımızın Ankara’daki veri merkezleri üzerinden çağrıların tamamı organize olarak kayıt altına alınıyor. Kurumların hızlı ve organize şekilde olaylara müdahalesi bu sistem üzerinden sağlanmış oluyor. Yerli ve milli bir yazılımla hayata geçirildi bu sistem.”

5 DİLDE HİZMET VERECEK


Çağrı merkezinin örnek olacağının altını çizen Bahadır, “Sistemde Türkçe dışında Almanca, İngilizce, Rusça, Arapça dillerinde Ankara çağrı merkezimizdeki tercümanlara bağlanarak acil çağrı merkezi hizmeti verilecek. Engelli bireylerimizin cep telefonlarına indirecekleri uygulama ile işitme engellilere özel tercümanlarla görüşerek hizmet alabilecek. Buradaki çağrı merkezimiz örnek bir çağrı merkezi olarak hizmet verecek.” ifadelerini kullandı.

ACİL HİZMETLERE TEK NUMARA


Aydın’da çağrı merkezinin tüm unsurlarıyla tek bir noktada hizmet vermeye başladığını dile getiren Vali Aksoy, “Hepinizin bildiği gibi 110, 112, 155, 156, 177 gibi farklı numaralarla ilişkilendirilen bu numaralar artık Aydın’da 112 ile birlikte hizmet verecek. Örnek vermek gerekirse bir trafik kazası olduğunda kazaya farklı unsurların müdahale etmesi gerekiyor. 112 Acil Sağlık, polis, jandarma ve itfaiye ekiplerinin unsurları olduğu için koordineli bir şekilde intikalleri sağlanmış olacak. Aydın’a hayırlı olsun. İçişleri Bakanımız Süleyman Soylu da bu merkezlerin ivedilikle hayata geçmesini istiyordu. Daha önce ilimizi ziyaretinde burada incelemelerde bulunmuştu. Bugün burasını hizmete almanın mutluluğunu yaşıyoruz” diye konuştu.

GERÇEKTEN İHTİYACI OLAN ARAMALI


Vatandaşların Çağrı Merkezi’ni gereksiz yere aramaması gerektiğini ifade eden Vali Aksoy, “Acil ihtiyacı olan ve hatların meşgul olması nedeniyle ulaşamayan vatandaşların mağduriyet yaşamasına fırsat vermeyelim. Gerçekten ihtiyacı olanların 112’yi aramasını istiyoruz. Sağlık teşkilatımızdan, emniyet teşkilatımızdan jandarmadan, itfaiyeden, ormandan birçok alandan unsurlar, İçişleri Bakanlığımızca oluşturulan 112 Acil Çağrı Merkezi’nde hizmet vereceklerdir. İlimize hayırlı olsun. Emeği olan kuruluşlara da teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu. Aydın’daki 112 Çağrı Merkezi’ne ilk gün 900 civarında çağrı ulaştığı belirtildi.