Aydın Ticaret İl Müdürlüğü, Aralık ayı içerisinde İl Tüketici Hakem Heyetine iletilen şikayet başvuru istatistiklerini açıkladı. İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına geçen ay 28 tüketici şikayet başvurusu yapıldığı kaydedildi. Yapılan bu şikayet başvurularının 18’inin ayıplı mal ve hizmetlerden (2’şer adet bilgisayar, mobilya, motosiklet, ayıplı hizmet, birer adet özel eğitim kurumu ücreti, doğalgaz tesisatı, cep telefonu, otomobil, mutfak mermeri, cam balkon, kargo hizmet sözleşmesi, uçak bileti taşıma sözleşmesi, katı yakıt kazanı, konut), 2’si mesafeli sözleşmeler, 2 adet paket tur sözleşmesi ve 2’si itirazın iptali yönünde firma başvurusu şikayetlerinden oluştuğu ifade edildi. Aralıkta iki kez toplanan İl Tüketici Hakem Heyetinin, bu toplantılarda 18’i tüketici lehine, 6’sı tüketici aleyhine, 1’i görevsizlik, 2’si uzlaşma ve 1 karar düzeltme olmak üzere toplam 28 şikayeti karara bağladığı belirtildi. Ayrıca İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanı tarafından tüketici şikayetlerini incelemek üzere 3 bilirkişinin görevlendirildiği dile getirildi.

FİRMALARA 12 BİN LİRA CEZA


Bakanlığın Ticari iletişim ve Ticari Elektronik İletiler Takip Sistemi (TİSS) üzerinden İl Müdürlüğü’ne 104 adet ticari elektronik ileti şikâyeti yapıldı. Bu şikayetlerin 49’u işleme alınırken 3’ü şikayet edilen firmanın merkezinin bulunduğu il müdürlüğüne, 8’i kanun kapsamında olmadığı için sistem üzerinden Bakanlığa gönderildi, 26’sı eksik bilgi ve kanun kapsamında olmadığından reddedildi. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında Efeler, Kuşadası, Nazilli, Söke ve Sultanhisar ilçelerinde 15 iş yerinde (7 fiyat etiketi, 8 HFA ve CİMER konularında ) 47 üründe (39 fiyat etiketi, 8 HFA-Haksız Fiyat Artışı Şikayeti ve CİMER şikayeti konularında ) denetim yapıldı. Denetimler sonucunda 6563 sayılı Kanuna aykırılık nedeniyle 4 firmaya toplam 11 bin 908 lira, 6502 sayılı Kanuna aykırılıktan da 1 iş yerine 415 lira idari para cezası uygulandı.