Deri sektörü dijital pazarlamayı sevdi

Türkiye’nin ilk sanal fuarı olan Shoedex2020 Deri Ürünleri Fuarı, 13-15 Ekim 2020 tarihlerinde Türk deri ürünleri ihracatçılarıyla, dünyanın dört bir tarafından ithalatçıları ikinci kez buluşturdu. Türk deri sektörü, ayakkabı, saraciye, çanta ve deri konfeksiyon ürünlerini sanaldan 59 ülkenin alıcılarına ihraç edecek.

Haber Merkezi
Haber Merkezi Tüm Haberleri
+5
Haber albümü için resme tıklayın

Ticaret Bakanlığı’nın destekleriyle Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen Shoedex2020 Sanal Deri Ürünleri Fuarı’nın açılış töreni online ortamda gerçekleştirildi.

TURAGAY: “DERİ ÜRÜNLERİNDE ÇİN’İN HEGEMONYASINI KIRABİLİRİZ”


Açılışta konuşan Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay, Deri ürünleri ihracatında dünya genelinde Çin’in hegemonyası olduğunu, dünya genelindeki tedarikçilerin bu hegemonyayı kırmak istediğini kaydetti. Ticaret Bakanlığı olarak pandemi döneminde sanal fuarlar ve sanal ticaret heyetlerini destek kapsamına aldıklarını ve Türk ihracatçısının rekabetçiliğini arttırmayı hedeflediklerini dile getiren Turagay, “Pandemi döneminde deri ürünleri sektöründe Çin’in hegemonyasını kırmak için Türkiye konumu itibariyle avantajlı, bu fırsatı değerlendirmeliyiz. Shoedex2020 Deri Ürünleri Fuarı’na 59 ülkeden alıcılar katılıyor, Türk deri ürünleri ihracatımızın pandemi öncesi seviyeleri yakalayacağına inanıyoruz” diye konuştu.
Bakan Yardımcısı Turagay, 2020 Nisan ayında dünya ekonomisinde yüzde 12,9 olarak öngörülen daralmanın Dünya Ticaret Örgütü tarafından yüzde 9,2 olarak revize edildiğini, Türk ihracatının 2020 yılının üçüncü çeyreğinde, ikinci çeyreğe göre yüzde 33,6’lık artış kaydettiğini, Türk ekonomisinin pandemi sürecindeki daralmadan V şeklinde hızlı bir çıkış sergileyeceğini sözlerine ekledi.

ESKİNAZİ; “DİJİTAL PAZARLAMAYA EN HIZLI UYUM SAĞLAYAN BİRLİK OLDUK”


Shoedex2020 Deri Ürünleri Fuarı’nın açılış töreninin moderatörlüğünü yapan Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, EİB olarak pandemi döneminde dijital pazarlamaya en hızlı uyum sağlayan ihracatçı birliği olduklarını dile getirdi. 1-4 Haziran 2020 tarihlerinde Türkiye’nin ilk sanal fuarı Shoedex2020 Fuarı’nı düzenlediklerini hatırlatan Eskinazi, “Dijital pazarlama faaliyetlerimiz Shoedex2020 Fuarı ile sınırlı kalmadı. Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliğimiz, 15 Temmuz-14 Ağustos 2020 tarihlerinde Global Apparel Sourcing Expo 2020 adıyla düzenlenen sanal fuara 30 firmamızın katılımını organize etti. EHKİB, 27-28 Ekim tarihlerinde, Hollanda’ya yönelik sektörel ticaret heyeti hazırlıklarını sürdürüyor. Bu etkinliğe 24 firmamız katılacak. Gıda ürünlerimiz sanal ortamda pazarlanması için 7-9 Temmuz’da dünyanın en önemli re-export ve lojistik merkezlerinden Birleşik Arap Emirlikleri’ne (BAE) gıda ürünleri sanal sektörel ticaret heyeti gerçekleştirdik. Bu sektörel ticaret heyetimize 21 firmamız katıldı. Türkiye’nin gıda ürünleri ihracatını arttırmak için 23-27 Kasım 2020 tarihlerinde Türkiye’nin ilk Gıda Sanal Fuarı-The Fource’u düzenliyoruz. Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliğimiz ise; dijital ortamda Almanya-Bavyera bölgesine “Sanayi 4.0 Dijital Firma Ziyaretleri” etkinliği ve iş forumu organize etti. Audi, Siemens gibi firmalar sanal ortamda ziyaret edildi. Ege Maden İhracatçıları Birliğimiz ise; 24-26 Kasım 2020 tarihlerinde Vietnam Doğal Taş sektörüne yönelik, Sanal Ticaret Heyeti organizasyonu için çalışmalarını sürdürüyor. Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliğimiz ise; 2020 yılı Aralık ayı içinde Avrupa pazarına yönelik olarak dijital bir sektörel ticaret heyeti planlıyor” diyerek Ege İhracatçı Birlikleri’nin dijital pazarlama faaliyetlerini özetledi.

“AMERİKA’DAN AVUSTRALYA’YA TÜM ALICILARI SHOEDEX2020’DE AĞIRLIYORUZ”


Shoedex2020 Deri Ürünleri Fuarı’nın açılış töreninde konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi Sanal Fuarlar Komitesi Başkanı ve Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar, dünyanın teknolojik bir değişimin ortasında olduğunu, mesafelerin ticarete engel olduğu, sosyal birlikteliklerin hala sağlanamadığı süreçte tüm bu olumsuzluklara rağmen Türkiye’nin ihracatının arttığını dile getirdi. Zandar, “Çünkü inancı yüksek, çalışma azmi olan bir milletiz. Zorluklara karşı gelen, hızlı kararlar alıp değişen koşullara çabuk uyum sağlayabiliyoruz” diye konuştu.

SANAL FUARCILIKTA HER ŞEY SHOEDEX İLE BAŞLADI


Türk ihracatçılarının sanal fuar ve heyet organizasyonlarına hız verip dünya ile olan iletişimini kesmediğini dile getiren Zandar, “Her şey Haziran ayında Shoedex ile başladı. Üzerinden pek çok fuar, ticaret heyeti yapıldı. Ayakkabı ve saraciye ile başlayan yolculuğumuza 2. Shoedex Fuarımızda deri konfeksiyonu da ekledik. Bu sayede daha çok üyemize hizmet vermenin mutluluğunu yaşıyoruz. Bu defa daha da tecrübeli, daha da hazırlıklıyız. Teknolojimizi geliştirdik. Tim çatısı altında sanal fuar yapma konusunda dünyada öncüyüz. Tanıtım ağımızı güçlendirdik. Dünyanın pek çok ülkesine ulaştık. Fiziksel fuarlara getiremediğimiz ülkelerden müşterileri sistemimize kattık. Güney Amerika’dan Afrika’ya, Avustralya’dan Asya’ya kadar pek çok kıtadan ziyaretçiler bugün itibari ile fuar sistemimizde aktif oldular” şeklinde konuştu.

988 MİLYON DOLARLIK İHRACAT


Shoedex2020 Deri Ürünleri Fuarı’na 70’in üzerinde deri ürünleri ihracatçısı firma www.shoedex.events adresinden katılırken, 59 ülkeden yüzlerce alıcıyla binlerce ikili iş görüşmeleri yapacak.
Shoedex Deri Ürünleri Fuarı önümüzdeki yıllarda her yıl iki kez düzenlenecek ve Türk deri ürünlerinin sanal ortamda ihracatına katkı sağlayacak.
Türkiye, 2020 yılının Ocak-Eylül döneminde 988 milyon dolarlık deri ürünleri ihracatına imza atarken, Ayakkabı sektörü 620 milyon dolarlık ihracatla aslan payını aldı. Saraciye sektörü 127 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirirken, deri konfeksiyon sektörünün Türkiye’ye kazandırdığı döviz tutarı 118 milyon dolar şeklinde kayıtlara geçti. Deri postlar ihracatından ise, 123 milyon dolar döviz geliri elde edildi.



13 Eki 2020 - 14:35 - Gündem

Muhabir Haber Merkezi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Aydın Ses Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Aydın Ses Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Aydın Ses Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Aydın Ses Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Aydin Markaları

Aydın Ses Gazetesi, Aydin ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (256) 213 16 50
Reklam bilgi


Anket Sitemizi nasıl buldunuz?