YKKED Aydın Şube Başkanı Hatice Uçar, yeni eğitim-öğretim dönemi ile ilgili açıklamalarda bulundu. Eğitim sisteminin koronavirüs salgını karşısında, iyice açmaz içine sürüklendiğini iddia eden Uçar, salgının başından bu yana uygulanan uzaktan eğitimin öğrenciler arasındaki fırsat eşitsizliğini körükleyen bir sonuç doğurduğunu savundu. Uçar, uzaktan eğitim sırasında yeterli televizyon, bilgisayar ve internet ağına sahip olamayan öğrencilerin bütün bir eğitim dönemini adeta boşa geçirmek zorunda kaldıklarını ifade etti.

"HİÇBİR RADİKAL ÖNLEM ALMADI"


Kamu okullarında okul öncesi ve ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin haftada iki gün okulda, otuzar dakikalık beş ders ile yüz yüze eğitime başladıklarını hatırlatan Uçar, “Salgının başından bu yana geçen altı ay süresince Milli Eğitim Bakanlığı’nın okullardaki öğretmen ve derslik yetersizliği, personel yokluğu ve temizlik, okul ve derslik koşullarının hijyeni ve sağlığa uygun hale getirilmesi için; velilerden kayıt sırasında yüksek miktarda bağış toplamak ve çocukların okula gönderilmesi tercih ve sorumluluğunu velilerin üzerine yıkmak dışında hiçbir radikal önlem almadığını görüyoruz. Bu durumun herhangi bir bakanlık ama özellikle de Milli Eğitim Bakanlığı için kabul edilemez bir yönetim zaafı olduğunu düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.

"ÇOCUK İŞÇİLERE YENİ KATILIMLAR OLACAK"


Dernek olarak eğitimle ilgili öneri, talep ve uyarılarını sıralayan Uçar, bilimsel, laik, çağdaş ve kamusal eğitim sisteminin oluşturulması yönünde adımlar atılmasını talep ettiklerini söyledi. “Yüz yüze eğitimin yapılabilmesine olanak sağlayacak gerekli koşulların oluşturulması için milli eğitime yeterli bütçenin sağlanmasını; gereksiz pek çok yere ayrılan kaynakların sadece bu dönemde eğitim ve sağlık amaçlı kullanılmasını öneriyoruz. Uzaktan eğitimde öğrencilerin derse ulaşımındaki fırsat eşitsizliklerinin giderilmesi amacıyla gerekli önlemler alınmasını aksi halde çocuk işçilere yeni katılımların olabileceği konusunda uyarıyoruz. Sağlık koşullarının iyileştirildiği okullarda haftanın 7 günü dönüşümlü, seyreltilmiş eğitim uygulamaları yapılmasını öneriyoruz. Kriz sürecinin yönetiminde olayın odağındaki grupların; sendikaların, eğitimle ilgili derneklerin, vakıfların, öğretmen, öğrenci ve velilerin katılımıyla yerele dayanan çözümler oluşturulması yoluna gidilmesi ve yaşam hakkıyla eğitim hakkının özenle dengelenerek bütün diğer unsurların önüne çıkarılması için gerekli önlemlerin alınmasını talep ediyoruz” diyen Uçar, gerekli koşullar sağlanmadan yüz yüze eğitime geçilmesinin salgının daha da kontrolden çıkmasına neden olacağını düşündüklerinin altını çizdi.