Aydın 112 Komuta Kontrol Merkezi tarafından Aydınlılara 7 gün 24 saat hizmet veriliyor. Günde yaklaşık 3 bin çağrı karşılanırken pandemi sürecinde yaşanan yoğunlukta çağrı merkezindeki personellerin özverili çalışması ve sistem altyapısının bu yoğunluğu kaldırabilecek güçte olması sebebiyle Aydın halkı kesintisiz hizmet alıyor. Bu süreçte çağrı merkezindeki bilgi işlem personellerinin kendi imkânları ile yapmış olduğu En Yakın Ekip Tespit Sistemi ile acil yardım ambulanslarının en hızlı şekilde hizmet vermesi sağlandı.

“BAŞARILI SONUÇ ALDIK”

İl Sağlık Müdürü Dr. Osman Açıkgöz, uygulanan sistemle ilgili yaptığı acıklamada, “Bu sistemin çalışma prensibi çağrıyı alan personelimizin adresi sisteme girmesi ile başlamaktadır. Sistem acil yardım ambulanslarımızın anlık konumları, vakanın adresi ve anlık trafik verilerini de sentezleyerek yapay zekâ yardımı ile acil yardım ambulanslarımızın vakaya uzaklığı ve muhtemel varış süresini ekrana yazdırmaktadır. Bu süreçten sonra en uygun ve en yakın ekibin olay yerine yönlendirilmesi sağlanmaktadır. Ekiplerimiz vakalara en kısa sürede ulaşmak adına trafikte yoğun çaba sarf etmesi sonrasında hastaneye yetiştirebildiğimiz bir vaka sonrasında alınan başarılı sonuç ekiplerimizin motivasyonunu da olumlu yönde etkilemektedir” dedi.

ASILSIZ İHBARA 379 LİRA CEZA

112 Acil Hattını gereksiz meşgul edenlere para cezası uygulandığını belirten Açıkgöz, “Salgının başladığı günden beri 112 acil hattını meşgul eden asılsız çağrılarda önemli bir seviyede azalmalar mevcut olup gelen asılsız çağrılara Kabahatler Kanununa göre 379 TL para cezası uygulanmıştır. Hedefimiz acil durumlarda en etkin ve hızlı şekilde hizmet sağlamak olup bununla ilgili özverili çalışmalarımız sürecektir” diye konuştu.