CHP’li Bülbül, Meclis Başkanlığı’na sunduğu önergede Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın 2020-2024 Stratejik Planı’nda vatandaş odaklı kamu hizmeti anlayışının hayata geçirilmesine öncülük etmek amacıyla ayrılan paranın 39 milyon 348 bin lira olduğunu belirterek, “811 milyon 260 bin lirası hükümet faaliyetlerinin kamuoyuna duyurulması için ayrılmış. Bu toplam 6 amaç için tahsis edilen 1 milyar 908 milyon liranın yüzde 42’si demek. Ayrıca sosyal medya için 4 yıllık ayrılan bütçe 270 milyon 420 TL. Bir yandan sosyal medyayı kısıtlayıp bir yandan bu bütçeyi ayırmak milletin aklıyla dalga geçmek demektir. Ayrılan bu yüksek rakamların ise hangi faaliyetler doğrultusunda nasıl harcandığı ise belli değil” diye konuştu.

CHP’Lİ BÜLBÜL’DEN SORULAR

“Sosyal medyanın kısıtlandığı ve kamu hizmetinin içeriğinin daraltıldığı bu günlerde Stratejik Plan’da yer alan rakamların nasıl harcandığının da kamuoyu ile paylaşılması gerekmektedir” diyen Bülbül, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’a şu soruları yöneltti: “2020-2024 Stratejik Planı’nda Amaç 4 başlığında bahsi geçen ‘hükümet faaliyetlerinin ve hizmetlerin kamuoyuna duyurulması’ için yürütülecek faaliyetler nelerdir? Stratejik Plan’da Amaç 4 başlığı altında yer alan ‘sosyal medya stratejisine’ yönelik çalışmalar nelerdir? Stratejik Plan’da Amaç 3 başlığı altında ‘basının güçlendirilmesi’ çalışmaları hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda yürütülen faaliyetler nelerdir? Amaç 1 ve 4 kapsamında yürütülecek ‘kamu hizmeti ve kamu diplomasisinin gelişimi’ için yürütülen faaliyetler nelerdir?”