Sosyal medyada din ve tüketim ilişkisi söyleşisinin konukları ADÜ Sosyoloji Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Nilgün Sofuoğlu ve Yüksek Lisans Mezunu Didem Gazneli oldu. Muhafazakarlığın sosyal medyadaki yansımaları ve bu kesimin tüketim ile ilişkisinin örneklemelerle anlatıldığı söyleşide, son yıllarda sosyal medyada muhafazakar kesimin tüketim odaklı görünümlerinin dikkat çekmekte olduğu, lüks bebek mevlitlerinden, muhafazakar fenomenlerin davranışlarına yönelik bir dizi konunun tartışmaların ana eksenini oluşturduğu ve güncelliğini koruduğu vurgulandı. Türkiye’de ilk defa muhafazakar fenomenleri konu alan ve Ankara, İstanbul, İzmir başta olmak üzere 50 kişi ile derinlemesine görüşme ile gerçekleştirilen “Tüketim Toplumu Bağlamında Yeni Medyanın Muhafazakarlığın Dönüşümü ve Dini Değerlerin Metalaşması Üzerine Etkisi” isimli yüksek lisans çalışmasına dikkat çekildi. "Kendilerini muhafazakar olarak tanımlayan ve geçmişte sahip olduğu değerler uğruna çabalamış olan kişilerin, bugün tüketim toplumunun değerlerini nasıl merkeze yerleştirdiklerini sosyal medya platformlarına yönelerek ortaya koymaktadır" denildi. Elde edilen bulgular doğrultusunda, gerek sosyal medya gerekse tüketimin muhafazakar bireyler için basit bir mesele olmadığı, daha derin anlamlar içerdiği, ortaya çıktığı söylenirken, çalışmada yaş, cinsiyet, çevre gibi başka birçok faktörle beraber dindarlık düzeyinin, tüketim alışkanlıkları ve etkinliklerini ne düzeyde etkilediği anlatıldı.