ASTİM Organize Sanayi Bölgesi ve Aydın Sanayi Odası Meclis Başkanı olan başarılı genç iş adamı Gökhan Maraş, fabrikasının kapılarını Ses Gazetesi’ne açtı. Anadolu Üniversitesi İktisat Bölümü Mezunu olan Maraş, babası Ramazan Maraş'ın 1981 yılında 'OK Kardeşler' adıyla kurup büyüttüğü şirketi, kardeşleri şirketin Genel Müdürü Hakan Maraş ve Satın Alma Koordinatörü Fatih Maraş ile birlikte babasından devraldı. Şirketin 7 yıldır yönetim kurulu başkanlığı görevini sürdüren Gökhan Maraş, kardeşleriyle el ele vererek şirketi sektörde 30 çeşit ürün gamıyla, ilkleri başaran dünya markasına dönüştürdü. Maraş, şirketin başarı sırrını Ses Gazetesi Muhabiri Kazım Yörükce’ye anlattı.

ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTI

K.Y: Şirketinizi babanızdan devraldıktan sonra dünyada söz sahibi haline getirdiniz. Bu süreci bize anlatır mısınız? G.M: Babam, bu işe 200 metrekare bir dükkanda damper üretimiyle başlamış. Daha sonra atölye küçük gelmeye başlayınca Umurlu'dan Aydın'a taşınmış. Şirketimiz kurulduğunda sadece damper sektöründeydi. İkinci kuşak olarak şirketin başına oğulları olarak bizler geldikten sonra dünyada sektöründe daha aktif bir oyuncu olmak için OKT Trailer markasını kurduk ve 1994 yılından itibaren treyler üretimine de başladık. Gelişen teknoloji ile 2000'li yıllardan itibaren treyler sektöründe çeşitliliğimiz arttı. İlk ihracatımızı Romanya'ya treyler damper ile yaptık. Daha sonrasında petrol, LPG, kimyasal ve gıda tankerlerinin yanı sıra, şasi, damper ve silobas araçları ürettik. Ürün gamımızı 30'a çıkarttık. Yaptığımız yüksek standartlı ürünlerle markamız dünyada karşılık buldu. OKT Trailer, dünyada bilinirliliği olan bir markaya dönüştü.

İLKLERİN MARKASI

K.Y: Sektörde ne gibi yeniliklere imza attınız? G.M: Sektörümüzle ilgili dünyadaki gelişmeleri yakından takip ederken kendi Ar-Ge merkezimiz 'Curiostiy Center'ı kurduk. Bu merkezimiz DNA'sındaki merak kodlarını ilk olarak tasarım harikası, mühendislik sanatının çıktısı, özenli ve ustalık isteyen 'Shining Star' ile ortaya çıkardı. Shining Star ismini verdiğimiz konik tanker semi treyler'i ile şirketimiz günümüze kadar onay almış dünyadaki sayılı ve Türkiye'den yetkilendirilen ilk üretici olma ayrıcalığını kazandı. Yurt dışından ikinci el ithal edilen canlı hayvan taşıma aracını, devletimizin talebi doğrultusunda fabrikamızda Avrupa standartlarında üreterek hayvan naklinde çığır açtık.

YENİ NESİL GIDA TANKERİ FARK YARATACAK

K.Y: Treyler modasını değiştirecek ve dünyada ses getirecek yeni araç üzerinde çalışıyorsunuz. Bu aracın özellikleri nelerdir? G.M: 'Geleceğe Daha Yakın' mottosu ile treylerde farklı çizgisiyle estetik görünümlü, ayrıcalıklı, alışılmışın dışında, kullanıcı ergonomisini ön planda tutan, oldukça iddialı, görsel tasarımı ile farklı, geleceğe bakış açısı ile treyler modasını değiştirecek kullanıcı dostu bir ürün olan yeni nesil gıda tankeri için kolları sıvadık. Üstün teknolojik gelişmelerden faydalanarak tasarladığımız, benzersiz özellikleri ile geleceğin treyler modeli olan yeni nesil gıda tankeri, gıda taşımacılığında üstün kullanım dinamiklerini sağlayacak. Aerodinamik kaygısının önemli olduğu denizaltı ve aynı zamanda dünyanın en aerodinamik formu olan su damlası formundan yola çıkılarak tasarlanan yeni nesil gıda tankeri dış gövde özellikleri ile kullanım ergonomisi ve yakıt verimliliği sunacak. Teknolojiye yapılan yatırımların ve dijitalleşme dönemi gereklilikleri kapsamında üretim süreçlerindeki ergonomik çalışmaların çıktısı olan yeni nesil gıda tankeri; aerodinamik yapısı, estetik görünümü, elektrikli aksamı, çevre ve kullanıcı dostu kimliği ile OKT Trailer markasının yeni tasarım dili olarak fark yaratacak. Bu ürünümüzün lansmanını da Eylül ayında gerçekleştireceğiz.

PANDEMİDE FABRİKA ÜRETİME DEVAM ETTİ

K.Y: Pandemi süreci üretiminizi etkiledi mi? Yıl sonu ciro hedefinizde sapma var mı? G.M: Şirket olarak 3 kıtada 48 ülkeye ihracat yapıyoruz. Avrupa Birliği ülkeleri ve Afrika önemli pazarlarımız. İsrail'e yakın zamanda 20 araç sevkiyatı yaptık. Covid-19 salgını sürecinde üretim aksamadı. 9 aylık iş programını önceden oluşturduğumuz için fabrikayı kapatmadan bu süreci geçirdik. Haziran ayından itibaren yeni siparişler alıyoruz. Pandemi sürecinde en fazla etkilenen ülke İtalya ama bizim bu ülkeye sevkiyatımız durmadı. Bu yıl ihracattan 15 milyon avro ciro hedefliyoruz. Şirket olarak bu zorlu süreçte üreterek ülke ekonomisine katkımızı devam ettiriyoruz.

KADIN İSTİHDAMINA KATKI

K.Y: Fabrikanızda nitelikli eleman sorunu yaşanıyor mu? G.M: OKT Trailer olarak bünyemizde 250 çalışanımız var. Babrikada kaynak bölümünde 10 kadın çalıştırarak kadın istihdamına da katkı sağlıyoruz. Fabrikamızın ihtiyacı olan nitelikli elemanları OKT Akademi'de yetiştiriyoruz. Merdiven altı üretimler diğer sektörler de olduğu gibi treyler sektörünü de sekteye uğratıyor. Kalite standartlarına uygun üretilmeyen araçlar yurt dışı pazarlarda ülke imajına zarar veriyor. Buna yönelik devletimizin düzenleme yapmasını faydalı olacağına inanıyorum.