Batı Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (BASİFED), Batı Akdeniz Sanayi ve İş Dünyası Federasyonu (BAKSİFED) ve Güney Ege Sanayi ve İş Dünyası Federasyonu (GESİFED) ortak bir bildiri yayımladı. Bildiride üç federasyonun temsilcileri, İzmir-Antalya otoyolunun 3 Temmuz 2020 tarihinde yapılacak Denizli- Aydın etabı ihalesini yakından takip ettiklerini, 8 kez ertelenen bu ihalenin bu sefer sonuçlandırılması gerektiğini ifade etti.
BAKSİFED Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Erdoğan, GESİFED Yönetim Kurulu Başkanı Aysun Nalbant ve BASİFED Yönetim Kurulu Başkanı Seda Kaya Ösen imzasıyla yayımlanan bildiride İzmir’den başlayıp Antalya’ya kadar uzanacak olan projenin bir parçası olan Denizli-Aydın otoyolunun yapılmamasının bir çok mahrumiyete sebep olduğu ifade edildi. Otoyolun sadece Denizli ve Aydın’ın değil, İzmir’in ve Antalya’nın da 50 yıldır beklediği bir yatırım olduğunun altı çizilen bildiride şu ifadelere yer verildi: “Otoyol normal şartlarda İzmir-Antalya arasındaki mevcut 580 km devlet yolu ile 6-7 saat süren seyahati, 440 km otoyol ile 3-3,5 saatlik bir süreye indireceği düşünülürse, günlük araç geçiş sayıları da hesaba katıldığında, hayata geçmesiyle muazzam bir tasarruf rakamının ortaya çıkacağı şüphesizdir.”

“54 TRAFİK IŞIĞI OLAN YOL İLE İHRACAT OLMAZ”

Bölgenin önde gelen iş dünyası temsilcileri, bildiride Denizli ve Aydın’ın iç ve dış piyasalara kolay ulaşımının ve verimli lojistiğinin sağlanmasının önemli olduğunu belirterek, “İzmir Limanı’na erişim, Antalya Limanı’na erişim, üç ilin havalimanlarına erişim, üç ilin birbiriyle, ülkeyle ve dünyayla ticareti, Aydın-Denizli arasında 54 trafik ışığı bulunan bir yolla sürdürülemez" dedi. Turizm açısından da otoyolun önemi şu sözlerle vurgulandı: “Turizm değerleri ile ön plana çıkan bu bölgelerde sağlıklı ulaşım için bu otoyol oldukça önemli. ‘Fuarlar ve Kongreler Şehri İzmir’ sloganı ile hedefini açıkça belirten İzmir başta olmak üzere Denizli, Aydın ve Antalya’nın ticaret, sanayi, turizm ile sınırlı kalmamak kaydıyla, bilimsel çalışmalara merkez olabilme, çeşitli fuarlara ev sahipliği yapabilme, kültürel ve sanatsal aktiviteler düzenleyebilme konusunda, Ege ve Akdeniz bütününde sorun yaşanıyor. Etkinliklerin düzenleyicileri, organizatörleri, konukları, yurt içi ve yurt dışı katılımcıları için, otoban ulaşımı olmaması, hava limanlarına erişim güçlüğü ve aynı hat üzerinde yenilemeye muhtaç demiryolu ağı olması nedenleriyle bölgeler caydırıcı olmaktadır.”

HEM TEŞEKKÜR, HEM UYARI

İş dünyası temsilcileri, sekiz kez iptal edilen ihalenin yarın gerçekleşmemesi, gerçekleşse de akdin imzalanmaması gibi muhtemel olumsuz senaryoların da takipçisi olacaklarını aktardı. Açıklamada, “BASİFED-BAKSİFED ve GESİFED ailelerinde bulunan toplam 33 iş dernek üzerinden yine toplam 5 bin 400 üye iş insanından mütevellit iş dünyası olarak, ‘Bölge menfaatleri doğrultusunda, 3 Temmuz 2020’de yatırımın ilk adımının atılmasını bekliyoruz. İhalenin bu tarihte yatırımcıyla buluşmasını ve elbette ardından sözleşmenin akdini ve ilk kazmanın vurulmasını bekliyoruz. Takip sorumluluğumuz bölge coğrafyası ile sınırlı değildir. Gerekli sıklıkta Ankara’ya erişim, İzmir-Aydın-Denizli-Antalya’daki üye derneklerimiz üzerinden illerin yerel yöneticileriyle entegre buluşma ve görüşmeler, BASİFED-BAKSİFED ve GESİFED ailelerinde bulunan yerel yönetimlerde ve meslek odalarında etkin görevlerde yer alan üyelerimizin mevkisel imkanlarının seferber edilmesi ve elbette vekillerimiz ile işbirliği yapılması ile konunun takipçisi olmak arzusundayız. Otoyol konusunda, üyemiz olmamakla birlikte 'bu bir memleket meselesidir' diyen tüm STK’lara aynı sesi verme çağrısında bulunuyoruz” ifadeleri kullanıldı.