Serap Zor, proje amaçlarının Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluk olarak iletişim kurmak, iş birliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; Avrupa’daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan öğrenciler, çalışan personele yönelik bir platform sunmak olduğunu kaydetti.

OKULLARDA İŞ BİRLİĞİNİ TEŞVİK EDİYOR


2-B sınıf öğretmeni Serap Zor yaptıkları çalışmalar hakkında bilgiler sundu. Zor, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında üç Avrupa projesi yürüttüklerini belirterek, "eTwinning, Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur. eTwinning, bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı vasıtasıyla gerekli destek, araçlar ve hizmetleri sağlayarak okulların herhangi bir konuda kısa ve uzun vadeli ortaklıklar kurmasını kolaylaştırarak Avrupa'da okul iş birliğini teşvik etmektedir. Ayrıca eTwinning, eğitimciler için sürekli çevrimiçi mesleki gelişim için ücretsiz fırsatlar da sunmaktadır. 2005 yılında Avrupa Komisyonunun öğrenme programının ana hareketi olarak başlatılan eTwinning, 2014 yılından bu yana AB Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı olan Erasmus+'a, sıkı bir şekilde entegre edilmiştir. Merkezi Destek Servisi, Avrupa'daki okullar, öğretmenler ve öğrenciler için eğitimi geliştiren 34 Avrupa Eğitim Bakanlığının uluslararası iş birliğinden oluşan European Schoolnet tarafından yönetilmektedir. Ayrıca eTwinning ulusal düzeyde 38 Ulusal Destek Servisi tarafından desteklenmektedir" dedi.

KÜLTÜRLERİN TANITIMI SAĞLANIYOR


Zor, "2019-2020 öğretim yılında öğrencilerimle birlikte üç Avrupa Projesi yürüttüm. Bu projeler; 'Let’s Respect The Different Cultures!-Farklı Kültürlere Saygı Duyalım!' projesiyle çocuklara kendi kültürel özelliklerini anlamalarını tanımalarını ve benimsemelerini, diğer ülkelerin kültürel özelliklerinin farkına varmalarını, kültürler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları göstermeyi amaçladık. Bunun yanında başkalarının yaşam tarzlarına ve farklılıklarına saygı duymanın önemini kavratıcı çalışmalar yaptık. Kuşadası birçok yabancı turistin ve farklı kültürlerin bir arada yaşadığı bir ilçe. Öğrencilerimiz bu proje sayesinde kendi kültürel öğelerini ayrıntılı bir şekilde öğrenmenin yanında empati kurmayı, hoşgörülü davranmayı farklı kültürlere saygı duymayı öğrendi. Who Is Afraid Of Mathematics-Kim Korkar Matematikten projemiz 2019 Eylül ayında başlayıp 2020 Mayıs ayında tamamlandı. Matematik dersi, öğrencilerin her zaman çok korktukları zor bir ders olmuştur. Matematik dersini daha keyifli ve kalıcı hale getirmek için öncelikle matematiği sevdirmek gerekir. Projemizle öğrencilerimize matematiği sevdirmek için matematik dersini kodlama ve akıl oyunları ile ilişkilendirmeyi,3 boyutlu matematik materyalleri hazırlayarak el becerilerini ve görsel yeteneklerini geliştirmeyi, matematik hikayeleri yazarak anlatım ve dil becerilerini geliştirmeyi online matematik oyunlarıyla eğlenerek, sıkılmadan konuları daha kolay öğrenmelerini hedefledik. Yaptığımız çok çeşitli etkinliklerle amaçlarımıza ulaştık" ifadelerini kullandı.

"BECERİLERİN GELİŞİMİNİ SAĞLADIK"


Zor, sözlerini şöyle sürdürdü. "Cultural Bridge With Traditional Children’s Games-Geleneksel Çocuk Oyunları ile Kültürel Köprü projesiyle toplumun kültürel zenginliğinin bir göstergesi olan sokak oyunları ile nesiller arasında bir bağlantı kurarak çocuk oyunları kültürümüzü gelecek nesillere aktarmayı hedefledik. Çocuklar hem oyunların uygulayıcısı hem de aktarıcısı oldular. Kendi kültürlerine ait geleneksel çocuk oyunlarını öğrendiler ayrıca projeye ortak diğer ülkelerin oyunlarını da öğrenerek oynadılar. Ülkeler farklı olsa da aslında oyunların birbirine çok benzediğini gördüler.
Tüm projelerimizin konuları müfradat konularımıza entegre edildi. Dersler daha kolay ve sıkılmadan öğrenildi. Öğrencilerimiz seviyelerine uygun web 2.0 araçlarını kullanmayı öğrendiler. Projelerimiz Avrupa projesi olduğu için yabancı dile ilgileri arttı ve kelime dağarcıkları genişledi. Proje ortaklarıyla yapılan canlı bağlantılarla yeni arkadaşlar edindiler, öz güven kazandılar, kendilerini doğru ve güzel bir şekilde ifade edebilme, iş birliği yapma, topluluk önünde konuşabilme gibi becerilerinin gelişimini sağladık."