Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yanıtlaması istemiyle soru önergesi veren Bülbül, "Toplu taşıma araçları 3 aylık bir süre boyunca ruhsatlarında belirtilen yolcu taşıma kapasitesinin yarısı oranında yolcu taşımak zorunda kalmışlardır. Yolcu sayısındaki düşüş kazançlarını da doğrudan düşürmesine neden olmasına rağmen, akaryakıt, lastik, akü, periyodik bakım, trafik sigortası, araç muayene ücreti ve trafik cezası ücretleri de günden güne artış göstermektedir’’ dedi.

“İKİNCİ TAKSİTİ İPTAL EDİLMELİ”


Toplu ulaşım esnafının devlet desteği olmadan salgının yarattığı ekonomik zararların üstesinden gelmesinin mümkün olmadığını belirten Bülbül, “Birçok toplu ulaşım ve servis esnafı zaruri giderlerini ödeyemeyecek, evine ekmek dahi götüremeyecek durumdadır. Devlet salgın sürecinde esnafının yanında olmak ve destek vermekle yükümlüdür. Lüks yat ve teknelere sağlanan yakıtta ÖTV ve KDV muafiyeti, halka hizmet eden toplu ulaşım esnafına da uygulanmalı veya salgın sürecinde yakıt desteği verilmelidir. Daha önce birçok kez ertelenen ve son olarak 7 Temmuz 2020 tarihine ertelenen şehir içi yolcu taşımacılığında kullanılan araçların engelli erişimine uygun hale getirilmesi uygulaması salgın sürecinde yaşanan mali sıkıntılar da göz önünde bulundurularak ertelenmelidir. Motorlu taşıtlar vergisinin henüz ödemesi gelmeyen ikinci taksiti iptal edilmeli, yaklaşık üç aydan beri genelge gereği kontak kapama mecburiyetinde kalan ve gelir sağlayamamış olan toplu taşıma esnafımıza ekonomik destek mutlaka sağlanmalıdır” diye konuştu.

BAKAN KARAİSMAİLOĞLU’NA SORULAR YÖNELTTİ


Bülbül, konuyla ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yanıtlaması istemiyle şu soruları sordu: "Salgın nedeniyle mağdur olan toplu ulaşım esnafına yakıt desteği verilmesi için bir çalışmanız var mıdır? Lüks yat ve teknelere sağlanan yakıtta ÖTV ve KDV muafiyeti, toplu ulaşım esnafına sağlamayı düşünüyor musunuz? Salgın sürecinde kaç toplu ulaşım esnafı Esnaf Kefalet Kooperatiflerine, özel veya devlet bankalarına kredi başvurusunda bulunmuştur? Kaç toplu ulaşım esnafı kredi kullanabilmiştir? Kredi kullanamayan toplu ulaşım esnafımızın kullanamama gerekçesi nedir? Vergi borçları ve SGK ödemeleri ertelenen toplu ulaşım esnafımız, erteleme süresi sonunda ödemeleri yapmak zorunda kalacak. Esnafımıza bir nebze olsun can suyu verebilmek için ertelenen borçları tamamen silmeyi düşünüyor musunuz? 7 Temmuz 2020 tarihinde yürürlüğe girecek olan şehir içi yolcu taşımacılığında kullanılan araçların engelli erişimine uygun hale getirilmesi uygulamasının salgın sürecinde yaşanan mali sıkıntılar da göz önünde bulundurularak ertelenmesiyle ilgili bir çalışmanız var mıdır?"