Havalimanlarında alınan tedbirlerin başında sosyal mesafe kuralına göre yolcuların birbirlerinden 1,5 metre uzakta durması geliyor. Ancak uçak içinde aynı yolcuların arasındaki mesafe 5 santimetreyi geçmediğinden sosyal mesafe kuralı çiğnenmiş olacak. Bilim Kurulu tarafından yapılan değerlendirmeyle, gerekli hijyen kurallarının sağlanması şartıyla ‘sosyal mesafe kuralı’nın uçaklarda uygulanmaması yönünde karar verilmesi kafalarda soru işareti oluşturdu.

SIKINTI SIKINTIYI DOĞURUYOR


Konu ile ilgili değerlendirmede bulunan PENINSULA Tour Genel Müdürü Fahrettin Çiçek, yaptığı açıklamada, bilgi kirliliği yaratmamak adına bugüne kadar sektör ile ilgili Covid-19 sonrası uygulamalara dair açıklama yapmamaya gayret ettiğini belirtti. Çiçek, "Ancak geldiğimiz noktada önemli paradoksa dokunmadan geçemeyeceğim. Uçak ile yolculuklarda havayolu şirketlerinin güçlü lobisi nedeni ile sosyal mesafe kuralına bağlı kalınamadığını ve ara koltukların boş bırakılması söyleminden vazgeçildiğini görüyoruz. Hal böyle iken uçak ile havalimanlarımıza gelip devamında bölgelere transferini yapacağımız misafirler için kullanacağımız araçlarda yüzde 50 kapasite kullanımı konusundaki ısrarı anlamıyoruz. Uçuşu, misafirin kendi ülkesindeki çıkış havalimanına girişten itibaren kronometreyi çalıştırıp bizim havalimanımızdan çıkışına kadar geçecek süreyi tutarsak, ortalama 4,5-5 saat süren bir yolculukta mı bulaşma riski yüksektir, yoksa aynı uçaktaki yolcuları 4-5 otobüse ortalama 35- 40'ar kişilik gruplar halinde bölüp ortalama 1-1,5 saat uzaklıktaki tatil merkezlerimize ulaştırmak mı daha risklidir? Her iki ulaşım aracında da maske, dezenfektan, kabin veya araç içi dezenfeksiyon vs. gibi benzer salgın ve bulaş engelleme önlemleri alınması söz konusu olacağına göre, aynı charter uçuşu ile gelen grupların otobüslere gruplar halinde bölünerek taşınması ve transfer otobüslerindeki kapasite kullanımı konusunda istisna uygulanmasına gerek olduğuna inanıyorum. Mevcut uygulama esaslarına bağlı kalınması durumunda bir transfer operasyonunu sağlıklı bir şekilde icra edebilmek için ihtiyaç duyulan araç ve personel sayısının iki katına ihtiyacımız olacaktır. Fiyata duyarlılığın maksimum düzeye çıkacağı önümüzdeki dönemde maliyetlerdeki bu artışı makul karşılayacak ne bir tur operatörü, ne de misafir bulmak kolay olmayacaktır” diyerek sıkıntıyı dile getirdi.