AK Partililer tek yön uygulamasından endişeli

AK Parti Kuşadası İlçe yönetimi ve meclis üyeleri, uygulamaya konulan tek yön uygulamasının Kuşadası’na yarardan çok zarar getireceği konusunda ortak açıklamaya imza atarak, belediye yönetiminin ‘ben yaptım oldu’ anlayışından vazgeçerek yanlıştan dönülmesini talep ettiler. Soruna ortak akılla çözüm üretmek gerektiğini dikkat çeken AK Partililer, bu konuda taşın altına ellerini koymaya hazır olduklarını dile getirdiler.

Enver Önder
Enver Önder Tüm Haberleri
+1
Haber albümü için resme tıklayın

AK Parti Kuşadası İlçe Başkanlığı tarafından yayınlanan bildiride AK Parti’nin yerel seçimler öncesi ilçenin trafik sorunu olduğu belirtilip çözüm önerileri açıklandığı hatırlatıldı. Açıklamada, “O dönemde adayımız ile beraber, Ankara’da Ulaştırma Bakanlığında ve Şehircilik Bakanlığında konunun uzmanları ile ilçemizde yapılmasını düşündüğümüz tek yön uygulamasının trafik problemimize avantaj ve dezavantajlarını tartışmış konuşmuştuk. Bizlere o dönemde konunun uzmanlarının en önemli uyarı “tek yön dünyanın her yerinde kademeli olarak yapılır” şeklinde olmuştur. Bize dünyadaki en önemli uygulaması Londra şehrinden ve ülkemizde de Bodrum ilçemizden örnekler göstermişlerdi. Londra tek yön uygulamasını adım adım 5 senede geçmiş, Bodrum ise ana arteri olan deniz kenarındaki yolu tek yön uygulamasına geçirmiş ve trafiğin rahatladığını gördükten sonrada diğer sokaklarda yapmayı ya iptal etmiş ya da kademeli olarak geçirmiştir.”
“Trafikte tek yön uygulamasının en önemli şartının bu uygulamayı daha önce yapmış tecrübelerden öğreniyoruz ki; ‘ bir yolu ya da caddeyi tek yönlü yapabilmek için, kesinlikle ters yön için aynı kapasitede tek yön yapılabilecek koşut bir yol ya da cadde olması gereklidir. Bununla birlikte bu iki seçenek yol arasında uzaklık 150-200 metreden de uzak olmamalıdır. Düzenli birbirine koşut cadde ve sokakları olan (ağ düzenindeki) kentlerde tek yönlü yol uygulaması başarılı olabilir. Ancak birbirine koşut yollar arasındaki uzaklıklar çok fazla olan ya da eski kent merkezlerinde olduğu gibi düzensiz yol ağı olan bölgelerde tek yön uygulaması taşıtların gereksiz yere dolaşmalarına neden olurlar. Dolayısıyla kentteki trafik hacmini artırırlar. ‘Bu çok önemli kural maalesef belediyemizce göz önüne alınmadan yollar tek yön trafiğine dönüştürülmüştür.”

20 YILDA İKİ BULVAR AÇILDI


“Şehrimizde son 30 yılda 2 adet bulvar trafiğe açılmıştır. Bir tanesi 2000 yılında eski boyalık yolu şimdiki Yüksel Yalova bulvarıdır. Burada amaç Kadınlar denizinin sahildeki trafiğini azaltmak ve yukarıya kaydırmaktır ve başarılı olmuştur. Bir ikincisi de 2005 yılında Candan Tarhan Bulvarının devamıdır. Bunun dışında maalesef şehrimizde yeni bulvarlar oluşmamıştır. Her iki yolda zamanın belediye yönetiminin kararlı yaklaşımı ve tabii ki merkezi hükümetin desteği ile olmuştur.”

‘BİZİM DE GÜNDEMİMİZDE VARDI AMA BU ŞEKİLDE DEĞİL’


“Bizler bu şehirde yaşayan bu şehirde ekmek yiyen kazanan insanlarız. Bu zamana kadarda muhalefet anlayışımızı bu doğrultuda sürdürdük. Yapılanın eleştirilmesi yanında merkezi Hükümet ile olabilecek her desteğe açık olduğumuzu bildirdik. Kaldı ki “tek yön trafik” uygulaması zaten bizlerinde programında vardı. Ancak bu şekilde kavşak düzenlemeleri yapılmadan, otopark olacak yerler belirlenmeden, kaldırım uygulamaları gerçekleşmeden ve en önemlisi şehirdeki trafik yükünün kaydırılması gereken yukarıdaki Candan Tarhan Bulvarı yer yer bölünüp kapatılarak yapılması şeklinde değildi.”
“Bizler bu tek yön uygulamasının yapılmasına günler kala belediye başkanımızın daveti ile belediyeye gittik. Konuyu dinledik ve zaten verilmiş kararlar üzerinden 2 saat içerisinde görebildiklerimiz ile ilgili görüşlerimizi anlattık, aktardık. Oysa bizce konu, bu karar alındığı tarihte kurulacak bir komisyonda tüm taraflarında olması, en baştan itibaren tartışması şeklinde gelişmeli, cereyan etmeliydi. Bize sunulan simülasyonda bilgisayarda trafiğin akışı gayet güzeldi ama pratiğe geçtiğimizde o akışın bilgisayarda ki gibi, şu anda fazla trafik yokken bile, yürümediğini hep beraber gözlemliyoruz. Bilgisayarda yapılan simülasyonun çok hazırlanmadan hayata geçirildiğinin en önemli göstergesi, 3 sefer bozulup yapılan Şevki Hasırcı Meydanı ve İnönü Bulvarı ile Atatürk Bulvarının birleştiği yerdeki Posedion heykelinin uygulama başladıktan 1,5 ay sonra kaldırılmaya başlamasını gösterebiliriz.”

‘ENDİŞE DUYMAKTAYIZ’


“Genel anlamı ile “tek yön trafik” uygulamasına karşı olmadığımızı ifade etmek istiyoruz. Ancak acele ve çok tartışılıp düşünülmeden yapılan bu uygulamanın bize yarardan ziyade zarar getireceğinin endişesini duymaktayız. Konu ile ilgili her türlü yardıma desteğe hazır olduğumuzu bir kez daha buradan ifade etmekte fayda görüyoruz. Konunun derhal bir kez daha tartışılması gerektiğine inanıyoruz. Belediyemizin vereceği görevle siyasi partiler, ticaret odası, esnaf odası, şoförler odası, balıkçılar odası, otelciler birliği, TÜRSAB gibi yani şehrimizde yaşayan ticaret yapan ve konuya direk müdahil olacak her topluluğun kendi üyelerinin görüşlerini de ifade ettiği bir raporu hazırlamaları gerektiğine inanıyoruz. Bu daha önce yapılmış ise de, şu anda 2 aya yakın zamandır uygulanan şeklinin trafiği rahatlatmaktan uzak ve plansız olduğunu söylüyoruz. Kısacası konunun yani “tek yön trafik” uygulamasının karşısında olmadığımızı ancak şu anda yapılan uygulamadaki yanlışları görerek tartışarak doğruların bulunmasını gerekli ve ivedi olduğunu ifade ediyoruz. Şehrin tüm bileşenleri ile konunun tekrar ve vakit kaybetmeden tartışmaya konuşmaya açılmasını teklif ediyoruz” denildi.



26 Nisan 2020 Aydin/ Kuşadasi- Gündem

Muhabir Enver Önder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Aydın Ses Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Aydın Ses Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.



Aydin Markaları

Aydın Ses Gazetesi, Aydin ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (256) 213 16 50
Reklam bilgi


Anket Sitemizi nasıl buldunuz?