Aile şirketlerinin kurumsallaşma adımlarını tamamlayamama durumunda şirketin ikinci kuşağa geçmesinin ardından kapanma sürecine girebildiklerini belirten İzhan konunun ne kadar önemli olduğunu vurguladı. Aile şirketi yönetiminin kimlerden oluştuğunu, hangi evrede gelişmeye giderek kurumsallaşmaları gerektiğini, hangi hatalarla batabileceklerini anlattı. Ayrıca aile şirketlerinde büyüme stratejisinin nasıl olması ve ne şekilde yönetilmesi gerektiğini de iş dünyasına ait güncel örnekler üzerinden göstererek sunumunu gerçekleştirdi.

“KAPANDIKLARINI HEPİMİZ BİLİYORUZ”

Nazilli Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Arslan; "Türkiye'nin yüzde 90’ı gibi çok büyük rakamlara ulaşan aile şirketlerinin kurumsallaşamaması nedeni ile kapandığını görmekteyiz. Firmaların büyüme sürecinde bazı prosedürler ve yönetim stratejileri ile bu adımları tamamlayamaması durumunda babadan oğula geçen firmaların istenmeyen sonuca ulaştıkları ve kapandıklarını hepimiz biliyoruz" dedi.

“ŞİRKETLER BÜYÜYOR”

Kurumsallaşma aslında çok karmaşık gibi görünen fakat kurallar bütünü olarak firma işleyişine sistemin eklenmesidir diyen Başkan Arslan, “Kurumsallaşan şirketlerin büyüdüğüne şahit olmaktayız. Kısaca firmanın kurumsallaşma adımlarını tamamlaması emekleme sürecinden koşma sürecine girmesini sağlamaktadır. Toplantıya katılan üyelerimize ve değerli bilgilerini bizimle paylaşan Sayın Mehmet İzhan’a teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.