Nazilli Fen Lisesi ve TÜBİTAK işbirliğiyle, Nazilli Belediyesi Tiyatro Salonunda, ‘TÜBİTAK Bilim Söyleşileri’ kapsamında gerçekleştiren ‘Betonlaşma’ konulu konferansa İzmir İleri Teknoloji Enstitüsü İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Tahir Kemal Erdem, Aydın İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Gülfidan Kendiroğlu, Nazili İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Latif Akgün, Nazilli Fen Lisesi Müdürü Ali Çomruk, Fen Lisesi Pansiyon Müdür Yardımcısı Elvin Öztürk, öğretmenler ve öğrenciler katıldı. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Ayhan Gül’ün sunumunu yaptığı konferans okul müdürü Ali Çomruk’un açılış konuşmasıyla başladı. Ardından Doç. Dr. Tahir Kemal Erdem’in Betonlaş-MA konulu söyleşisine geçildi. Söyleşi karşılıklı soru-cevap ve plaket takdimiyle sona erdi.

“BİLİM FAKINDALIĞI YARATMAK İSTEDİK”


Nazilli Fen Lisesi Müdürü Ali Çomruk, “TÜBİTAK 2014 yılından bu yana yürüttüğü ‘Bilim Söyleşileri’ programı ile tüm Türkiye’de 65 binden fazla öğrenciye ulaştı. TÜBİTAK Bilim Söyleşilerinin amacı, bilim insanlarını öğrencilerle buluşturarak toplumda bilim farkındalığını ve popüler bilim okuryazarlığını artırmaktır. Böylelikle öğrencilerimizin, temel bilimler, sosyal bilimler, teknoloji, mühendislik, sanat ve tasarım konularına olan ilgilerini artırmak; bilimsel konuları, kavramları ve süreçleri alanında uzman bir konuşmacı bilim insanının deneyimlerinden yola çıkarak anlamalarına imkan sağlamak amaçlanmaktadır” şeklinde konuştu.

“BETON HAYATIN HER YERİNDE”


Betonun sıradan bir malzeme olmadığını dile getiren Doç. Dr. Tahir Kemal Erdem, “Betonlaşma başlığı altında bir söyleşi yaptık. Bu söyleşide benim vurgu yapmak istediğim olay betonlaşma ile tarif edilen olumsuz kavramın aslında betonla ilgili olamadığı, betonun hayatımızın her yerinde olduğu ve betonun çevreci olması için bilimsel olarak neler yapılabilir gibi konuları konuştuk. Özel betonlardan bahsettik. Betonun çok sıradan bir malzeme olmadığı, istediğimiz özelliklere göre betonun özelliklerini değiştirebileceğimiz yöntemlerden bahsettim. Ardından da karşılıklı soru cevaba geçtim. Öğrencilerin ilgisi bence çok iyiydi. Sordukları sorulardan bunu anlıyoruz. Nazilli Fen Lisesi öğrencilerini çok umutlu ve hevesli buldum” dedi.