İstanbul’un plazalarını bırakıp tarlada zeytin üretimine başladı

İstanbul’da 17 yıl üst düzey firmalarda yöneticilik yapan Tuna Yılmaz (40), son olarak görev yaptığı Türk Telekom Marmara Bölge Müdürlüğü görevinden istifa edip çok iyi bir maaşı ve kariyeri bırakarak Karacasu’da zeytin yetiştiriciliğine başladı.

Özgür Dedeoluk
ÖZEL HABER Özgür Dedeoluk Tüm Haberleri
+17
Haber albümü için resme tıklayın

Yaptığı araştırmalar sonucu en uygun üretimi Karacasu’da yapacağını düşündüğü için 5 yıl önce burada zeytin arazisi satın alıp üretime geçen Yılmaz, markalaştırdığı zeytinyağını online satışla Türkiye’nin her yerine göndermeye başladı. Karacasu’da en iyi zeytin yağını üreterek Türkiye ve Karacasu adıyla tüm dünyaya pazarlanması için çalıştığını söyleyen Yılmaz, “Ben Türk markasıyla dünyada kabul görecek yağı üretmeye çalışıyorum Karacasu’da” ifadelerini kullandı.

İNTERNET ÜZERİNDEN SATIŞ

Aslen Muğlalı olan Tuna Yılmaz, 2002 yılında Adnan Menderes Üniversitesi İşletme Bölümünden mezun olduktan sonra Coco-Cola, Avea ve Türk Telekom gibi büyük firmalarda yöneticilik yaptı. 3,5 yaşındaki kızı Zeynep’i İstanbul’da büyütmek istemeyen Yılmaz, finans yöneticisi eşi Güliz ile birlikte karar alıp ailesinin de yaşadığı İzmir’e yerleşti. Zeytin üreticiliği yapmak üzere arayışa giren Yılmaz, fiyat-maliyet dengesi açısından son derece uygun olduğunu tespit ettiği Karacasu’da 5 yıl önce arazi satın alarak zeytinciliğe girişti. 64 dekar arazide 2 bin ağaca gözü gibi bakan Yılmaz, naturel sızma zeytin yağı üretimine başladı. Paketleyip şişelediği ürünlerini internet üzerinden Türkiye’nin her yerine gönderen Yılmaz, yurt dışı fuarlara katılarak ihracat için pazar arayışlarını da sürdürdüğünü dile getirdi.

“APARTMAN DAİRESİNDE DEĞİL TOPRAKTA BÜYÜSÜN”

Tüm zorluklarına rağmen, üretmekten vazgeçmeyeceğini ve bu yoldan dönmeyeceğini ifade eden Yılmaz, “Geçen yıla kadar Türk Telekom Marmara Bölge Müdürüydüm. Eşimle birlikte İstanbul’da yaşıyorduk. İstanbul gerçekten zor bir şehir. İşimden kendi isteğimle istifa ettim. Zeytin işine başladım. Burada zeytin arazim var. Yıllarca plazalarda çalıştık. Çok seyahat ve yoğun bir tempo ile yaşadık. Kızım 16 milyonluk bir şehirde büyümesin atalarıyla, büyükleriyle birlikte büyüsün istedik. Kızımızın yetişmesi ve büyümesi ile ilgili bir karar aldık. İstanbul’da bir apartman dairesinde bir bakıcıyla bizim eve dönmemizi bekleyecekti. Karmaşıklığı ve trafiği ile zor bir şehir İstanbul. Ne alt yapı yeterli, ne üst yapı. Bir nefes almak için 2 saat yol gitmek gerekiyor” dedi.

KIZI İÇİN HAYATINI DEĞİŞTİRDİ

2002 yılında Adnan Menderes Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olan Yılmaz, Coca Cola’da 8 yıl satış şefliği yaptı. Daha sonra Avea’da saha satış şefi olarak görev yapan Yılmaz, ardından 9 yıldır Türk Telekom Marmara Bölge Müdürü olarak görev yaparken kendi isteğiyle ayrılıp üretim yapmaya başladı. 220 kişilik bir ekibi olan ve sabit internet, sabit telefon, metro fiber hizmetleri ve mobil hizmetlerden sorumlu olan Yılmaz, kızının dünyaya gelmesi ile birlikte bambaşka bir hayata yelken açtı.

KARACASU ZEYTİNİ MARKA OLDU

Zeytin sayesinde Karacasu’yu keşfettiğini söyleyen Yılmaz, “Fayda ve maliyet dengesini araştırdım. Zeytin ağacı olan bir arazinin fiyatı ve faydası bütün körfez bölgesinden başlayarak Akdeniz’e kadar taradım. Fayda ve maliyet dengesi en iyi Karacasu’daydı. Burada çok güzel dostluklar edindik. 64 dekar bir arazide 2 bin ağacım var. Yıllık üretim kapasitesi 10-15 ton civarında. Burada zeytin ve zeytinyağı üretiyorum. Ben 21-24 derece arasında soğuk sıkım yapıyorum. Doli mio markası ile ürettiğim zeytin yağının kendi web sitem üzerinden Türkiye çapında satışını gerçekleştiriyorum” ifadelerini kullandı.

“GÜCÜMÜZÜN FARKINA VARMALIYIZ”

Her zaman üretmekten yana olduğunu ve İzmir’e geldiğinde daha önceki çalışma alanlarına benzer alanlarda çalışabilecek olsa da üretimi seçtiğini ifade eden Yılmaz, “Çünkü biz toplum olarak biliyorsunuz her şeyi tüketiyoruz. Bir şey üretemiyoruz. Trafik cezaları ve vergilerle memleket geçindirmeye çalışıyoruz. Dolayısıyla üretmek ve ürettiğini satmak çok önemli. İncir, kestane, fındık dediğiniz zaman dünyada bizden başka alternatifi yok. Ama maalesef biz gücümüzün farkında değiliz. Pazarlama faaliyetlerini doğru düzgün yapamıyoruz. İtalya yılda 600 milyon ton zeytinyağı üretip 2 milyar ton satıyor. Yani ürettiğinin 3,5 katını satıyor ve dünyada her şey İtalyan zeytinyağı olarak geçiyor. Kusura bakmasınlar ama Osaka’da, New York’ta, İsrail’de, İtalya’da ödül almış yağlarımız var bizim. En az onlar kadar iyi yağ yapmayı biliyoruz. Ama yapmıyoruz. İşin gerçeği bu. Ben bu yağı yapmaya çalışıyorum Karacasu’da” şeklinde konuştu.

KARACASU ZEYTİNYAĞI İÇİN İHRACAAT PAZARI ARAYIŞI

Aynı zamanda zeytinyağı tadım uzmanı olduğunu ifade eden Yılmaz, “İstanbul’daki 16 panelistten bir tanesiyim. Zeytin yağlarına duyusal analiz yapıyoruz. İtalyanlardan da zeytinyağı yapımında destek alıyorum. Güney Kore’de Gıda ve Tarım Fuarına katıldım. Tayland ve Arjantin’de fuarlara katılacağım. İhracata yönelik neler yapabilir diye pazar arıyorum. Bazı bağlantılarımız var fakat bir dezavantajlarımız da var. İtalyanlar ve İspanyollar bütün pazarı parsellemiş durumda. Güney Kore’de yağımız çok beğenildi ama yağınızı İspanya’ya gönderelim, orada şişeletelim, Made in Spain yazsın, biz bunu alalım, dediler. Bir milyon kazanacağımı bilsem bunu yapmam. Henüz para kazanmaya başlamadım ama bu yoldan da vazgeçmeyeceğim” dedi.

24 Ağustos 2019 Aydin/ Karacasu- Yaşam

Muhabir Özgür Dedeoluk


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Aydın Ses Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Aydın Ses Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Aydin Markaları

Aydın Ses Gazetesi, Aydin ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

0 (256) 213 16 50
Reklam bilgi

Anket Sitemizi nasıl buldunuz?