Eğitim-İş Aydın Şube Başkanı Remzi Çomakçı, Milli Eğitim Müdürlüğü ve okul idarecilerine seçmeli derslerle ilgili uyarıda bulundu. Açıklama yapan Çomakçı, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı öncesinde kendilerine öğrenci velilerinden seçmeli dersler konusunda yoğun şekilde şikayet geldiğini söyledi.

“İSTEDİĞİNİ SEÇME HAKKI YOK”

Ortaokul ve liselerde idarecilerin, öğrenciler için paket seçmeli ders seçim formları hazırladıklarını iddia eden Çomakçı, hazır form evraklarının öğrencilere ve velilere imzalattırılarak ders seçme haklarının engellendiğini iddia etti. Çomakçı, bu yıl lise 9’uncu sınıfa başlayacak bir öğrencinin haftada 35 saat ortak ve zorunlu derslerinin yanında 5 saat seçmeli derslerden göreceğine işaret ederek, “Bu öğrencinin ve velisinin 5 saat seçmeli ders formunu imzalama hakkı var. Ama seçmeli dersler listesinde yer alan yirmiye yakın seçmeli derslerden istediğini seçme hakkı yok” dedi.

“KİMSENİN İNANCINA KARIŞMAYI KENDİMİZE HAK GÖRMÜYORUZ”

Okul idaresinin belirlediği seçmeli dersleri kabul eden öğrencinin alacağı dini içerikli ders saatinin 7’ye kadar çıkacağını önü seren Çomakçı, “Okullarımızda 2 saat Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ortak ders olarak okutulmaktadır. Bir de bunun üstüne 5 saat daha dini içerikli dersi koyduğunuz takdirde, dini içerikli ders saati sayısı 7 saate çıkmaktadır. Anadolu lisesinde Fizik 2 saat, Kimya 2 saat, Biyoloji 2 saat Coğrafya 2 saat ve Tarih 2 saat verilmektedir. Yapmayın efendiler; kimsenin dinine, inancına karışmayı kendimize hak olarak görmüyoruz. Lakin bu mantıkla gidersek, 21. yüzyılın bilim ve sanat adamlarını nasıl yetiştirmeyi düşünüyorsunuz?” diye konuştu.

“BAKANLIĞIN GÖRÜŞÜ BELLİ”

Başta Milli Eğitim Müdürlüğü olmak üzere bütün yetkililere ve okul yöneticilerine uyarıda bulunan Çomakçı, “Seçmeli derslerle ilgili Milli Eğitim Bakanlığımızın görüşü yazılı metinlerde bellidir. Öğrenci ve velisi seçmeli dersler listesinden istediği dersi seçme hakkına sahiptir. Asıl olan öğrenciyi kendi ilgi ve isteği doğrultusunda geleceğe hazırlamaktır. Bunun sağlamanın yolu laik, demokratik, çağdaş, bilimsel, kamusal ve ulusal eğitim politikalarını uygulamaktan geçer” ifadelerini kullandı.