LGS’deki başarısızlığın eğitim sisteminin bir sonucu olduğunu savunan CHP’li Süleyman Bülbül, “Her bakan döneminde birkaç defa değiştirilen, çocuklarımızı öğrenmeye ve araştırmaya değil adeta yarışa yönlendiren sistemler kökünden değişmelidir. LGS özelinde ele aldığımızda açıklanan sınav sonuçları iktidarın başarısızlık karnesidir. Bu tablo karşısında utanması gereken adeta yarış atına çevirdiğimiz çocuklarımız değil, 16 yıllık eğitim karnesi zayıflarla dolu olan iktidardır” dedi.

EĞİTİM POLİTİKASINI ELEŞTİRDİ


Bülbül açıklamasında, "Dininin, dilinin, beyninin, ilminin, ırzının, evinin, kininin, kalbinin davacısı bir gençlik yaratmak uğruna laik, bilimsel ve özgür eğitimden vazgeçenlerin eseridir. Bugün bizzat okullarımızın kendisi yaratıcılığın ve özgünlüğün karşısında yer almakta, liyakat esasına göre değil, partizanca seçilen ve yetiştirilen kadrolar bireyin gelişmesine, özgür düşüncenin yerleşmesine set çekmektedir. Mevcut sistem; sosyal adalet ve fırsat eşitliğini yok eden, okur yazarlığı bitiren, ezber üzerine kurulu, imam hatip liselerine girişi neredeyse zorunlu turan, öğrencilerin geleceklerinden kaygı duymasına neden olan bir sistemdir” sözleriyle hükümetin eğitim politikalarını eleştirdi.

“EĞİTİMİN KALİTESİ DÜŞÜK”


İktidarların bina, onarım ve cemaatlere aktarılan devasa payı kamuoyundan gizlediklerini iddia eden Süleyman Bülbül, “Bundan dolayıdır ki Milli Eğitim Bakanlığı bütçesinden eğitim yatırımlarına ayrılan pay yüzde 17,18 iken, 2019 yılında bu oran yüzde 4,88’e düşmüştür. Dünya Ekonomik Forumu’nun yayımladığı Eğitim Kalitesi 2018 raporuna göre, Türkiye 137 ülke arasında 99. sırada yer almaktadır” dedi.

VERİLERLE KARŞILAŞTIRMA YAPTI

1 Haziran 2019 tarihinde yapılan ve Türkiye genelinde 1 milyon 29 bin 555 öğrencinin katıldığı LGS sonuçlarının 24 Haziran 2019 tarihinde açıklandığını hatırlatan CHP’li Süleyman Bülbül; “11 bin 408 öğrencinin sınava katıldığı Aydın, 2018 yılı verilerine göre 15. sırada yer alırken, 2019 yılında 43. sırada yer almıştır. Özellikle 20 sorunun sorulduğu Türkçe bölümü net ortalamalarında 2018 yılında 17.12 iken 2019 yılında bu 9.81’e gerilemiştir. 11.75 olan Türkiye geneli Türkçe net ortalamasının altında kalmıştır. 20 sorunun sorulduğu Matematik bölümü net ortalamalarında 2018 yılında 7.72 iken 2019 yılında 3.0’e gerilemiştir. 5.09 olan Türkiye geneli Matematik net ortalamasının altında kalmıştır. Anayasa’nın 42’inci maddesi eğitim hakkını güvenceye alır. Ancak yukarıdaki tablo gençlerin eğitim haklarına doğru ve eşit şekilde ulaşamadığını göstermektedir.”

“1152 ÖĞRETMEN AÇIĞI VAR”

“Sayıştay raporuna göre Aydın’da bin 152 öğretmen açığı bulunmaktadır. Ataması yapılmayan öğretmenlerin hayatlarına son verdikleri haberleri ardı ardına gelirken ülkede öğretmen açığının olmasının açıklaması yoktur. Başka bir unsur ise eğitim sistemini adeta bir yap boz gibi sürekli değişmesidir. Bu değişimlerden biri liselerin İmam Hatip Liselerine çevrilmesidir. Geçen yıl 5 tercih hakkının 2’sini farklı türde okullar için kullanma zorunluluğuna rağmen kontenjanlarının yüzde 45’i boş kalmıştır. Öncelikle buradaki zorunluluk Anayasa’ya aykırı olduğu gibi adalet duygusunu da zedelemektedir. Bunun yanında bu okulları maddi olanaksızlık nedeniyle seçmek zorunda kalan gençlerin olması sisteminin sosyal ve sınıfsal eşitsizliğini ortaya koymaktadır.”

BÜLBÜL, İSTİFAYI İŞARET ETTİ

Bakan Ziya Selçuk’un cevaplaması için Bülbül önergesinde şu soruları yöneltti; Aydın’da LGS başarı sıralamasındaki düşüşü göz önüne alındığında bakanlığınızın bir açıklaması var mıdır? Aydın’da net ortalamalarındaki bu düşüşün sebebi nedir? 2019 öğretim yılı itibariyle Aydın’da toplam öğrenci ve derslik sayısı ne kadardır? Bir okulun dersliğinde ortalama kaç öğrenci eğitim-öğretim görmektedir? Aydın’da öğretmen açığı sayısı ne kadardır? Öğretmen atamaları yapılacak mıdır? yapılacaksa 2019-2020 eğitim öğretim yılında Aydın’a kaç öğretmen ataması yapılması planlanmaktadır? Aydın merkez ilçe ve çevre köy okullarına ayrılan eğitim-öğretim ödeneği ne kadardır? Okullara ayrılan ödenekler okul ve öğrenci ihtiyaçlarını yeterince karşılamakta mıdır? Taşımalı eğitim kapsamından kaç öğrenci yararlanmaktadır? Taşımalı eğitimin öğrenci başarısına etkileri araştırılmış mıdır? Engelli öğrencilerin eğitime erişimi için okulların fiziki altyapılarında iyileştirmeler yapılmış mıdır? Tüm bu durumlar göz önüne alındığında konuyla ilgili sorumluların istifa etmesi demokratik hukuk devletinde olması gerekendir. Aydın İl Milli Eğitim müdürü istifa edecek midir?