Fuardaki stantta ATB üyelerinin markalı zeytin, zeytinyağı, zeytinyağlı sabun ürünlerinin tanıtımının yanı sıra, yerli ve yabancı ziyaretçilere Uluslararası Zeytin Konseyi tarafından akredite olan ATB Tadım Paneli uzmanları tarafından 9-12 Mayıs tarihleri arasında fuar süresince zeytinyağı tadımı yaptırılarak, kaliteli zeytinyağında olması gereken özellikler hakkında bilgiler verilecek.

“TÜRKİYE’DE ZEYTİNYAĞI TÜKETİMİ ÇOK DÜŞÜK”

Türkiye’de kişi başına düşen zeytinyağı tüketiminin ve zeytinyağı markalarının daha da arttırılması gerektiğini ifade eden ATB Yönetim Kurulu Başkanı Fevzi Çondur, "Zeytinyağı üreticisi beş büyük ülke içinde yer almamıza rağmen, diğer üretici ülkelerle karşılaştırıldığında, halen kişi başına tüketim miktarı 1,5-2 kilogram gibi son derece düşük seviyededir. Bu rakam bazı ülkelerde ortalama 22 kilograma ulaşmaktadır. Ülkemizde zeytinyağı tüketimi, ağırlıklı olarak üretim bölgeleri olan Ege, Marmara ve Akdeniz Bölgelerinde yoğunlaşmaktadır. İç ve Doğu Anadolu’da bu oran yok denecek kadar az ve zeytinyağı adı altında başka yağlar tüketilmektedir. Uluslararası Zeytin Konseyi tarafından akredite olan Aydın Ticaret Borsası Tadım Paneli uzmanlarımız, fuar süresince tüketicilerle birebir görüşerek, tüketicilere kaliteli zeytinyağını nasıl ayırt edebileceklerini, tadım yaptırarak anlatacaklardır. Tüketicilerimiz tadım konusunda bu şekilde bilinçlendirildiği takdirde hem tüketim arttırılabilir, hem de tağşiş bir nebze de olsa minimize edilebilir. Amacımız bilinçli bir tüketici kitlesi oluşturarak, ülkemizde düşük olan zeytinyağı tüketiminin arttırılmasıdır” dedi.

“OLIVTECH FUARI KIYMETLİ BİR FUARDIR”

Çondur, konuşmasının devamında, “Zeytin ve zeytinyağı üretim zincirindeki önemli firmaların katılımcı olduğu, yerli ve yabancı alıcı ve satıcıların bir araya geldiği, önemli iş bağlantıları yapma imkanı sunan OLIVTECH Fuarı, Zeytinyağı sektörü adına kıymetli bir fuardır. Emeği geçenlere teşekkür ediyor, fuarda yer almaktan mutluluk duyuyoruz” ifadelerine yer verdi.