İYİ Parti Aydın İl Başkanı Recep Taner, Aydın’a ait sorunları kamuoyu ile paylaşmak için başlattığı toplantıların bu haftaki ayağında, Aydın Çıldır Havaalanı’nın durumunu ele aldı. Taner, yıllardan beri sivil uçuşlara açılamayan Çıldır Havaalanı’nın sadece seçim dönemlerinde malzeme olarak kullanılmasının hoş olmadığını söyledi. 
  Aydın’ın her şeyiyle bir hava alanını hak etmesine rağmen Denizli ve İzmir lobilerinin buna izin vermediğini savunan Taner, hükümet başta olmak üzere AK Parti Aydın milletvekillerinin de gerekli çalışmayı yapmadığını ve bu konuda samimi olmadıklarını öne sürdü. Yıllardan beri yapılan açıklamalarla Aydın halkının oyalandığına işaret eden Taner, verilen sözlerin artık tutulması gerektiğini belirtti. 
  Çıldır Havaalanı arazisinin ne şartlar altında bağışlandığını da açıklayan Taner, 62 yıldan bu yana Çıldır Havaalanı ile ilgili gazetelerde çıkan haber kupürlerini gösterdi. Çıldır Havaalanı arazisini bağışlayan Mustafa Çıldır’ın torunu ve İYİ Parti Aydın İl Başkan Yardımcısı Şevki Çıldır da toplantıya katılarak, ailesinin havaalanın durumu hakkında nasıl bir tavır takındığını anlattı. İYİ Parti Efeler İlçe Başkanı Pınar Öncer ise açıkladığı sayısal değerlerle Aydın’a havaalanın şart olduğunu ifade etti.

“AYDIN’IN LOBİSİ YOK”

62 yıldır uçuşlara açılmayan Çıldır Havaalanı’nın sadece seçim dönemlerinde gündeme geldiğini belirten Taner, “Çıldır Havaalanı seçim zamanlarında gündeme getirilip uzun bir süre unutuluyor. Şu anda da seçim atmosferine gittiğimiz bir süreçte ülke gündeminin tekrar Çıldır Havaalanı hatırlayacağı günler yaklaşmakta. Cumartesi günü AK Parti Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan Aydın’a geliyor. Dolayısıyla biz İYİ Parti İl Teşkilatı olarak Cumhurbaşkanı’nın kulağına bir kar suyu kaçıralım ve ona bu durumu hatırlatalım dedik. Belki orada Çıldır Havaalanı ile ilgili bir açıklama yapar ve bu da Aydınlı olarak bizleri mutlu eder. Çıldır Havaalanı Aydın’daki oda ve borsalarımızın ve bir kısım milletvekillerimizin gayret sarf etmesine rağmen bir türlü netice alınamayan bir olgudur. Bunda en büyük etken Aydın’ın iyi bir lobisi olmamasıdır. Bugün Denizli ve İzmir lobisi Aydın’dan çok daha kötü yolcu performansı olan yerler olmasına rağmen, yolcu performansı üzerinden birçok engeller çıkararak Aydın’a havaalanı yaptırmamaktadır. Bu da biz Aydınlıların lobi olarak birlikte hareket edebilme ve birlikte gündem oluşturabilme becerimizin eksikliğindendir” dedi.

“TÜRK HAVA YOLLARI UÇUŞ İÇİN ÇALIŞMA YAPMIYOR”

Çıldır Havaalanı’nın serüveninden de bahseden Taner, “Çıldır Havaalanı’nın arazisi 1956 yılında 500 dönüm olarak Aydınlı hemşehrimiz Mustafa Çıldır tarafından havaalanı için kullanılmak üzere bağışlanmıştır. 1957 ile 1960 yılları arasında da havaalanı aktif olarak çalışmıştır. 1960 ihtilalinden sonra Adnan Menderes’in memleketi olduğundan dolayı 1961 yılında da darbe hükümeti tarafından yeterli potansiyel olmadığı gerekçesiyle havaalanı sivil uçuşlara kapatılmıştır. 1987 yılına kadar atıl vaziyette bekleyen havaalanı, Türk Hava Kurumu’na havacılık ve sportif faaliyetlerde bulunmak üzere tahsis edilmiş. 1987-90 yılları arasında Türk Hava Kurumu tarafından kullanılan havaalanının 1990 yılında merhum Vali Recep Yazıcıoğlu tarafından tüm masrafları İl Özel İdaresince karşılanmak üzere beton pist, hangar, kule, çevre koruması ve terminal binası gibi eksikleri tamamlanmış ama maalesef Vali Yazıcıoğlu’nun Aydın’dan kısa bir süre sonra gitmesi üzerine o yatırım da o noktada kalmıştır. 1998’de Özel Harekat Şube Müdürlüğü bu arazi üzerinde bir tesis yapmış ve orada konuşlanarak faaliyetlerini devam ettirmektedir. 2000 yılında Jandarma Genel Komutanlığı Hava Filo Komutanlığı olarak kullanılmak üzere tahsisi yapılmış, o da şu anda hala devam etmektedir. 2012’de de Devlet Hava Meydanları İşletmesi ile Türk Hava Yolları arasında yapılan 20 yıllık bir kira sözleşmesi ile kiralanmıştır. Bu kira sözleşmesinde de pilot okulundan ziyade bir maddede yer alan ‘Uygun uçaklarla yolcu ve kargo taşımacılığı yapılabilir’ ibaresine rağmen Türk Hava Yolları geçtiğimiz 5-6 yıllık sürede konu ile alakalı hiçbir çalışma yapmamıştır” diye konuştu.

“İKTİDAR SAMİMİ DEĞİL”

Çıldır Havaalanı’nın kullanım sözleşmesinde yer alan maddelere uygun bir şekilde kullanılmadığını iddia eden Taner, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Havalanın bağışlanma şartında yer alan 'Münhasıran sadece ve sadece havaalanı kullanılmak üzere ve ileride hava meydanları olarak kullanılmaktan vazgeçildiği takdirde mirasçılarına iade etmek kaydıyla' ibaresi bulunan bir sözleşmeye rağmen, devletin ve iktidar partisinin Aydın’da her alanda olduğu gibi havaalanı konusunda da samimi bir duruş sergilemediği görülmektedir. Çorlu’da yer alan pilot okulunu Türk Hava Yolları’nın kar marjını arttırmak için Aydın’a getirilmesi bunun bir göstergesidir. Biz Aydın’da pilot okulunun olmasına karşı değiliz. Biz Çıldır Havaalanı’ndan yolcu taşımacılığına başlanması talebi içindeyiz. Biz İYİ Parti olarak bunun takipçisiyiz ve bunun gerçekleşmesi için de elimizden geleni yapacağız.” 

“VERİLEN SÖZLER TUTULMUYOR”

AK Parti Aydın Milletvekilleri Mehmet Erdem, Mustafa Savaş ve Abdurrahman Öz’ün yıllardan beri yaptıkları açıklamalarla halkı oyaladığını öne süren Taner, “Çıldır Havaalanı şu tarihte açılıyor, yatırım programına alınıyor gibi söylemler ne yazık ki sadece açıklamadan öteye geçmemiştir. Türkiye’de arazisi bağışlanan iki havaalanından birisi Çıldır Havaalanı’dır. Bir şahsın mirasından paylaşılan 500 dönümlük Aydın Çıldır Havaalanı, Türkiye'de bir ilk olma özelliğine sahiptir. 180 milyon lira ile yapımı tamamlanacak olan bir havaalanı yapılmıyor ama başka illerde birçok yanlış yatırım nedeniyle yapılan birçok havaalanı kullanılamıyor. Zaman zaman da çeşitli bahaneler üreterek havaalanının açılamaması nedeniyle gündem değiştirilmeye çalışılıyor. Sayılan günler bir türlü bitmiyor. Verilen sözler tutulmuyor” şeklinde konuştu.

“AYDIN, HAVAALANINI HAK EDİYOR”

Havaalanı olmayan tek büyükşehirin Aydın olduğunun altını çizen Taner, “Nüfus kriterine bakıyorlarsa, Aydın’ın nüfusunun altındaki 31 ilde havaalanı var. AKP hükümeti oy kıstasıyla bu tür hizmetleri götürmeye çalışıyorsa, o zaman Çıldır Havaalanı’nın yapılmaması gerekçesini AKP’nin Aydın’da başarılı olamamasına bağlayabiliriz. Her şartta Aydın bir havaalanını artık hak ediyor. Aydın’a serbest bölge getirilmeye çalışılıyor. Ancak havaalanı olmayan bir ilde serbest bölgenin ne kadar başarılı olacağını ise düşünmek gerekir. Aydın Çıldır Havaalanı’nın açılması için Aydın Ticaret Odası ve Ticaret Borsası’na, esnaf odalarına teşekkür ediyoruz. Bu destekler kapsamında Aydın Çıldır Havaalanı’nın açılabileceğini de düşünmekteyiz” dedi.

“KİMSENİN AKLIYLA DALGA GEÇMEYE ÇALIŞMASINLAR”

Çıldır Havaalanı arazisinin bağışını yapan Mustafa Çıldır’ın torunu ve İYİ Parti İl Başkan Yardımcısı Şevki Çıldır, dedesinin bu araziyi neden ve hangi şartlarda bağışladığını açıkladı. Çıldır, “Adnan Menderes 1956 yılında havaalanı yapmak için bir çalışma başlatmış ve 500 dönüm bir arazi arayışı içine girmiştir. Büyük dedem de 3 bin 500 dönüm arazisinin 500 dönümünü hiçbir bedel almaksızın bağışlayacağını taahhüt etmiştir. Ve o gün tapu tutanaklarına sadece havaalanı olarak kullanılmak üzere ve adının da Çıldır Havaalanı olması yönünde iki maddelik bir sözleşme imzalanmıştır. Ama maalesef bugün Çıldır Havaalanı asılan tabelalarla Türk Hava Yolları’nın kendi arazisi gibi lanse edilmektedir. Hükümetin, Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin önde gelen insanları hala daha bu havaalanının sivil hava uçuşlarına açıktır, 23 bin tane uçuş yapılmıştır diye bahsettikleri rakamlar şu anda pilot okulu öğrencilerinin piste iniş kalkış sayılarıdır. Hiç kimse kimsenin aklıyla dalga geçmeye çalışmasın. Devletin o kademelerinde yer alan insanlar bu şekilde cümle kurmamalı, 62 yıldır bu konunun mağduriyetini yaşayan aileyle bu şekilde konuşulmamalı diye düşünüyorum” diye konuştu.

“YOLCU RAKAMLARI HAVAALANI İÇİN YETERLİ” 

Aydın’ın ilçelerinin İzmir Adnan Menderes Havaalanı’na olan mesafelerini açıklayan İYİ Parti Efeler İlçe Başkanı Pınar Öncer, “Doğal kültürel ve tarihi zenginlikler açısından büyük bir potansiyele sahip olan ilimiz bir turizm kentidir. Her yıl ilimizi yerli, yabancı ortalama 6 milyon turist ziyaret etmekte olup gelen turistlerimiz İzmir Adnan Menderes Havaalanı’ndan yararlanmaktadır. Efeler’in Adnan Menderes’e olan mesafesi 105 kilometredir. Aydın’dan İzmir’e çeşitli yollar aracılığı ile gidip İzmir Adnan Menderes Havaalanı’ndan günlük seyahat eden kişi sayısı 2 bin 32 kişidir. Bu rakamlar Aydın’ın hak ettiği havaalanına ulaşmasına engel ve yetersiz değildir” ifadelerini kullandı.