Sayıları her geçen gün artan marketler, mahalle esnafını sıkıntıya soktu. Marketlerin uyguladığı satış taktikleri dolayısıyla müşterilerinin büyük bir bölümünü kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya kalan mahalle esnafının sesi, Aydın Bakkallar Odası Başkanı İlyas Seçkin oldu.

"TAKTİKLER ALDATICI BOYUTTA"

Başkan Seçkin, vatandaşları mahalle esnafına sahip çıkmaya davet etti. Alışveriş yaparken tüketicilerin uyanık olması gerektiğini dile getiren Seçkin, "Artık hepimizin bir ayağı büyük markette. Geleneksel perakende denilen bakkal esnafımızı sahip çıkalım. Pazarlama adı altında bir yığın satış taktiği var bu büyük marketlerde. Öyle ki bu yöntemlerin bazıları artık tüketiciyi aldatıcı boyutlarda" dedi.

İŞTE O TAKTİKLER

Başkan Seçkin'in açıkladığı marketlerin uyguladığı 20 satış taktiğinden birkaçı söyle: "2 ya da 3 kasaları bile olsa genelde tek kasayı çalıştırıp kuyruk yaratırlar. Amaç bekleyen müşterilerin yeni bir şeyler satın almasını sağlamaktır. Çok satılan margarin ya da ekmek gibi ürünler de büyük markette en uzak noktadadır. Maksat market içinde tüketiciyi yürütüp daha çok şeyler satabilmektir. 5 litreye benzeyen 4 litre sıvı yağlar, 1 kilo gibi 900 gram paket bakliyatlar satarlar. Bankalarla işbirliği yaparak fazla alışverişe kredi kartına puan uygulamaları ile gereksiz alışverişe yol açarlar. Tüketicinin farkına varmadığı iştah açıcı koku ve müzik yayını yaparlar. İndirim kuponu, çekiliş, puan kullanımı yöntemleri ile tüketiciyi devamı surette marketlerine yönlendirirler."