Akdoğan, açıklamasında, "2018, içinde bulunduğumuz ekonomik koşullara ve özellikle 2016 ve 2017 yıllarına göre iyi geçen bir sezon oldu. Otellerimizde doluluk oranı yüzde 100’leri bulurken, çarşılarımızda da özellikle yerli turistten kaynaklanan hareketlilik tüm sezon devam etti. Liman bölgesi esnafımızda, gemilerdeki azalmadan kaynaklanan sıkıntı bu sezon da devam etse de, 2019’da gelecek olan gemi sayılarında artış, 2020 yılı içinse kruvaziyer turizminde büyük bir atılım bekleniyor. 2018 sezonu için, ülke genelinde en çok gemi yanaşan liman Kuşadası limanı oldu. Bu da o bölgedeki esnafımızın için önemli ve güzel bir gelişme ancak, bölgedeki aydınlatma, altyapı, peyzaj gibi sorunların da 2019 sezonu başlamadan önce çözülmesi gerekiyor" dedi.

"TURİZM SEKTÖRÜ HEMEN ETKİLENİYOR"

Türkiye'deki her türlü durumdan turizmin etkilendiğine parmak basan Akdoğan, "Her alanda olduğu gibi ekonomide de domino etkisi kendini gösteriyor, bu nedenle tüm sektörlerin ayakta kalması birbirleri için büyük önem taşıyor. Ülkemiz ve ilçemiz turizm sektörü açısından güzel bir ilerleme kaydetse de, ne yazık ki ekonomik girdimizi pamuk ipliğine bağlı bir sektörden sağlıyor olmamız, daha sağlam adımlar atmamızı gerektiriyor. Ülkemizin içinde bulunduğu her türlü durumdan ilk olarak turizm sektörü etkileniyor. Bu nedenle, ilçemizi her zaman bir adım önde tutmayı sağlayacak en önemli unsurun tanıtım olduğunu gözardı etmemeliyiz. Bu konuda çalışmalarımızı durmaksızın sürdürmeli, yurt içi ve yurt dışından ilçemize olan ilgiyi arttırmalıyız" diye konuştu.

"2019 YILININ HAZIRLIKLARINA İVEDİLİKLE BAŞLANMALI"

Turizmde verilerin iyiye doğru gittiğini dile getiren Akdoğan, şunları kaydetti: "Yabancı turistte de bir önceki yıla göre artış vardı. 2019’da ise göstergelere göre bizi daha iyi bir sezon bekliyor. Bunun için, önümüzde yerel seçimler olsa da vakit kaybetmemeli, sezona altyapısıyla, aydınlatmasıyla, yönlendirme levhalarıyla, her şekilde iyi hazırlanmalıyız. Trafik ve otopark sorunumuz da her geçen yıl hızla artıyor. Yıllar önce çalışmasını yaptığımız ticari envanterde belirttiğimiz ve sonrasında da defalarca dile getirdiğimiz gibi trafik ve otopark sorunumuzun en büyük çözümü resmi kurumlar, bankalar, okulların; liman-vergi dairesi-marina üçgeninin dışına taşınması olduğu ve bunun ivedilikle uygulanması gerektiği düşüncesindeyiz."

"KUTO, KUŞADASI’NIN TANITIMINA BÜYÜK ÖNEM VERİYOR" 

KUTO olarak ilçe tanıtımına büyük önem verdiklerini belirten Akdoğan, “2019’da turizmde yakalanacak çıkıştan ilçemizin büyük pay alması için tanıtım çalışmalarına ağırlık vermeliyiz. Biz Oda olarak başlattığımız tanıtım atağını sosyal medya üzerinden aralıksız sürdürüyoruz. Kuşadası Güvercin isimli facebook sayfamızda 1 milyonu geçen takipçi sayımızla yurt içi ve yurt dışından Kuşadası’na ilginin artmasında büyük payımız olduğunu düşünüyoruz. Hazırlattığımız videolarla, görsellerimizle Kuşadası’nın marka değerini daha da ileriye taşımak ve ilçemize ilgiyi arttırmak hedefimiz” ifadelerini kullandı.