1900’lü yılların başından beri Aydın’da zeytinyağı ticaretiyle ilgilenen Vural Ticaret, Türk insanının zeytinyağı tüketimini artırmak ve Aydın zeytinyağlarını ülkenin her noktasına ulaştırabilmek için Aydiyar markasıyla ticaretini sürdürüyor. Üretici ile tüketici arasında köprü olan Aydiyar’ın en önemli güvencesi ise kalitesi. Kalitesi ve güvenilirliğini belgelerle kanıtlayan firma Aydın Valiliği Gıda Güvenliği eylem planı çerçevesinde Beyaz İnci Bayrağı ve Berat almaya hak kazanırken ISO22000 kalite belgesine de sahip. Bio-klimatik ortamda ve krom-nikel tanklar içinde saklanan zeytinyağlarını görsellik zengini ambalajlarla Türkiye’nin 81 iline ulaştıran Aydiyar e-ticaret ile de tüketiciden talepleri karşılıyor.
  Markalaşma yolunda emin adımlarla ilerleyen Aydiyar’ın işletme sahibi Haydar Vural, Efeler’deki işyerinden ülkenin her noktasına zeytinyağı ulaştırdıklarını kaydetti.  Ramazan Paşa Mahallesi’ndeki işletmesinde, Avrupa standartlarında dolum tesislerine sahip firma, zeytinyağı tüketimi artışına da doğrudan katkı sağlıyor.

AMBLAJLARI İLE FARK OLUŞTURUYOR

Kısa bir süre öncesine kadar yurt içi ve yurt dışına satılan ürünlerin dökme şeklinde satılmasından dolayı yeterince katma değer sağlanamayan zeytinyağından daha fazla katma değer sağlanması için önemli bir adım atan Aydiyar, ambalaj çeşitliliği ve görsellik açısından da zeytinyağı piyasasında ciddi bir yere sahip oldu.

ARAŞTIRARAK İLELİYOR

Zeytinyağı sektöründe uzun yıllar ihracatçı firmalara ürün tedarik eden firma olduklarını dile getiren firma sahibi Haydar Vural, 2007 yılında markalaşma vizyonu çerçevesinde AR-GE çalışmaları yaptıklarını söyledi. Dünyada önemli zeytin ve zeytinyağı üreticisi ülkeleri arasında ilk 5’te bulunan Türkiye’nin zeytinyağı tüketiminde ise çok gerilerde olduğunu tespit ettiklerini ifade eden Vural, iç piyasadaki tüketimi artırmak ve zeytinyağına katma değer sağlamak için 10 yıldır sürekli araştırma ve yeniliklerle ilerlediklerini belirtti.

 ‘MARKALAŞMAYA ÖNEM VERİYORUZ’

İç piyasada zeytinyağı tüketiminin düşük olmasını tanıtım yetersizliğinden kaynaklandığını dile getiren Vural, “Aydınlılar olarak zeytinyağımızı bugüne kadar tankerlerle İzmir’e göndermişiz. Yine oradan tankerlerle yurtdışına ihraç etmişiz. Biz bu ürünün iç piyasada tüketimini sağlayacak yada markalaşarak yurt dışına satılması için çok fazla bir şey yapmamışız. Markalaşma yolunda fuarlara katılmak ve zeytinyağını iç piyasada tüketiciyle buluşturmak işin zor tarafıdır. Biz bu eksiklikleri görerek yolumuzda ilerliyoruz. Markalaşmaya çok önem veriyoruz. Biz markalaşırken kaliteden de ödün vermiyoruz” dedi.

“AYDİYAR MARKASIYLA 81 İLE GİRDİK”

Aydiyar markası adı altında iç piyasada 10 yıllık süreçte istenilen hedefe ulaştıklarını ancak bir adım daha ilerisine talip olduklarını belirten Haydar Vural, “Türkiye’nin şu anda Aydiyar markasıyla her iline girdik. Biz tanıtımımızı reklamlarla değil, ürünümüz ile ürünümüzden memnun kalan müşterilerimiz ile yaptık. Amacımız zeytinyağının doğal haliyle tüketiciye sunulmasıdır. Dolum tesislerimizde filtrasyon ve laboratuvarda analizlerimiz mevcut. Tüketici sipariş verdikten sonra taze dolum yapıyoruz. Zeytinyağını ambalajda bekletmiyoruz. Yeni dolum taze zeytinyağını müşterimize tedarik ettiğimiz için de haliyle bugüne kadar hiç şikayet  almadık” diye konuştu.

‘SEVDİKLERİNİZE SAĞLIK HEDİYE EDİN’

Markalaşma vizyonu çerçevesinde hedeflerinin ambalajladıkları zeytinyağını yurtdışına da ihraç etmek olduğunu vurgulayan Vural, “önceliğimiz yurt içinde zeytinyağını daha çok tükettirmek. Türkiye’de tüketici sağlıklı yaşam trendini ön planda tutup zeytinyağına yönelmeli. Zeytinyağı sağlıktır. Kendinize ve sevdiklerinize sağlık hediye edin. Güvenli zeytinyağı sağlıklı yaşam demektir. Zeytinyağı tükettiğinizde sıfır kolesteroldan tutun antioksidan özelliğine kadar birçok fayda görürsünüz. Bunlar bilimsel gerçeklerdir” şeklinde konuştu.

“EN ÇOK İSTANBUL, ANKARA VE ESKİŞEHİR’E ÜRÜN TEDARİK EDİYORUZ’

Pet, cam ve teneke ambalajlarda, sızma ve naturel zeytinyağı olarak satışa sundukları zeytinyağının iç piyasadaki geniş bir müşteri ağına ulaştığını söyleyen Vural “Cam ambalajlarımızdaki zeytinyağlarımız daha çok hediye amaçlı tüketiliyor. Kalite kadar ambalaj ve görselliğe de özel önem veriyoruz. 81 ildeki müşteri portföyümüz birebir tüketicidir. Tüketici odaklı ürün temininde bulunuyoruz. Aracıyla ve marketlere girmiyoruz. En çok İstanbul, Ankara ve Eskişehir’e zeytinyağı tedarik ediyoruz” ifadelerini kullandı.