Kuyumculardan sahte altın uyarısı: İşte sahte altını anlamanın yolları Kuyumculardan sahte altın uyarısı: İşte sahte altını anlamanın yolları
İkinci el otomobil piyasası yeniden canlanmaya başladı. Fiyatların normalleştiği dönemde araçlardan elde edilecek kârlar da minimize edildi.Türkiye'deki ikinci el otomobil piyasası, son zamanlarda dikkate değer bir değişim yaşadı. Alınan önlemler ve düzenlemeler, fiyat balonunu söndürdü ve piyasayı dengeye oturttu. Bu denge sağlanırken, sıfır otomobillere göre ikinci el araçlar artık daha uygun fiyatlarla satılmaya başlandı. Ancak, kredi faizlerindeki artış, otomobil satışlarını olumsuz yönde etkiledi ve fiyatların gerilemesine yol açtı. Bu durum, tüketicilerin satın alma gücünü azaltarak ikinci el otomobil piyasasında talep düşüşüne neden oldu.İKİNCİ EL PİYASASINA RAĞBET ARTTIHürriyet'ten Burak Taşçı'nın haberine göre; İkinci el piyasasına talep artmaya başladı. Fiyatların normalleştiği dönemde otomobil almak isteyenler ilan sitelerini tarıyor. Sahibinden ya da galericiden satılan araçlarda pazarlık payları 20-30 bin lira seviyelerinde gerçekleşirken galericiler hızlı satış yapmak için elde edecekleri kârdan fedakarlık ediyor.blue-colored-car-female-customer-modern-stylish-bearded-businessman-automobile-saloon.jpgEN ÇOK 500 BİN LİRA SEVİYESİNDEKİ ARAÇLAR SATILIYOR500 bin lira seviyesindeki ve fiyatı erişilebilir olan araçlar, son derece hızlı bir şekilde el değiştiriyor. Genellikle 2012 model ve üstü araçlar, tüketicilerin tercih etmeye başladığı modeller arasında yer alıyor. Bu araçlar, hem uygun fiyatları hem de daha modern özellikleriyle dikkat çekiyor ve dolayısıyla talep görmekte. Bu durum, ikinci el araç pazarında belirli bir hareketliliğe ve yüksek el değiştirme hızına neden oluyor.BAYRAM, YEREL SEÇİM, YAZIN YAKLAŞMASI ALIM PLANLARINI ÖNE ÇEKİYORRamazan Bayramı, yerel seçimler ve yaz aylarının gelmesi, ikinci el araç piyasasında fiyatların yükselmesine neden olabilecek etmenler arasında yer alıyor. Bu dönemlerde talep genellikle artış gösterir ve bu da fiyatları yukarı yönlü etkileyebilir. Ayrıca, döviz kurlarındaki volatilite de ikinci el araç fiyatlarında artışa neden olabilir. Otomobil ve yedek parça fiyatlarının döviz kurlarına bağlı olarak değişmesi, tüketicilere yansıyabilir ve bu da fiyatların yükselmesine katkıda bulunabilir.happy-customers-car-dealership.jpgSIFIRLARIN BAZILARI BAYİLERDE BULUNMUYORFabrikaları ülkemizde olmasına rağmen bazı sıfır araçlar bayilerde bulunmuyor. Bayide araçların bulunmamasından dolayı 2023 model araçların fiyatları da yüksek kalmaya devam ediyor.
6 AY 6 BİN KİLOMETRE KURALI 2024 MODELLERİ PİYASAYA SOKMUYORTicaret Bakanlığı'nın getirdiği 6 ay 6 bin kilometre kuralı, 2024 model araçların henüz ikinci el piyasasına düşmemesine neden oluyor. Şu anda, ikinci el piyasada en yüksek modelli araçlar, Eylül 2023 tarihine kadar üretilmiş olanlarla sınırlı kalıyor.Temmuz ayından itibaren, Ocak ayında üretilmiş olan ikinci el 2024 model araçlar satışa çıkabilecek. Ancak, gerçek kişilerin bir takvim yılı içinde 3 veya daha fazla araç satmamış olmaları durumunda, bu kural onları etkilemeyecek. Bu düzenleme, ikinci el araç piyasasında dengenin korunmasına ve tüketicilerin korunmasına yönelik önlemlerden biri olarak görülüyor.İŞTE 500 BİN LİRAYA ALINABİLECEK OTOMOBİLLER2010 Ford Fiesta 1.25 benzinli: 480 Bin TL2020 Renault Symbol 0.9 TCe benzinli: 480 Bin TL2013 Hyundai i20 1.2 benzinli: 480 Bin TL2012 Fiat Linea 1.3 dizel: 480 Bin TL2015 Volkswagen Polo 1.4 dizel: 480 Bin TL2015 Peugeot 208 1.0 benzinli: 480 Bin TL2012 Opel Corsa 1.2 benzinli: 480 Bin TL2013 Nissan Micra 1.2 benzinli: 485 Bin TL2019 Citroen C-Elysee benzinli: 500 Bin TL2015 Fiat Punto 1.4 benzinli: 500 Bin TL