Medya danışmanı Alaattin Çağıl, sosyal medya uzmanlığından dijital pazarlamaya, içerik üretiminden planlama ve yönetime kadar neredeyse dijital dünyanın her noktasında hizmet veriyor. Bu durumu biraz da genç yaşlardan biri sosyal medya ve dijital dünya ile haşır neşir olmasına borçlu. Bu alanda birçok ödüle de sahip olan medya danışmanı Alaattin Çağıl, dijital pazarlamaya yönelik açıklamalarda bulundu; “Çağın gereği olarak dijital pazarlama büyük bir önem kazandı. Gerek yerel gerekse küresel şirketler eski usul pazarlama yöntemlerini geride bıraktı. Artık dijital pazarlama var ve dijital pazarlama yetenekleri talep görüyor. Bu durumu şirketlerin dijital pazarlama için ayırdıkları bütçelerden de test edebiliyoruz.” Dijital pazarlamanın gördüğü talebe değinmeye devam eden sosyal medya uzmanı Alaattin Çağıl sözlerine şu şekilde devam ediyor; “Şirket bütçelerinin yanı sıra ABD’de yapılan araştırmalarda dijital pazarlamaya ve dijital pazarlama yeteneklerine gösterilen ilgiyi kanıtlıyor. Bu çerçevede dijital pazarlama ABD’de en çok trend olan iş becerileri arasında yer alıyor. Dijital pazarlamayı ise görselleştirme, veri bilimi ve yönetimi.” ifadeleriyle önemli bir bilgi veriyor. Daha ayrıntılı bilgiler sunan sosyal medya uzmanı Çağıl; “Yapılan araştırmada Arama motoru optimizasyonu ve Google Ads dâhil dijital pazarlama bilgisine sahip olanlarda %35'lik bir artış olduğu görülüyor. Bu da bireylerin ve meslek seçiminde olan gençlerin de ilgisini bu alana yönelttiğini gösteriyor.” İçerik üretimi konusundaki başarısıyla da bilinen yazar Alaattin Çağıl; “Dijital pazarlama yeteneklerini besleyen ve uzmanlarda olması beklenen yeteneklerden arasından öne çıkanlar ise şu şekilde; grafik tasarım, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, web tasarımı, Arama motoru optimizasyonu (SEO), video tasarımı ve blok zinciri teknolojisi. Tüm dünyada adından söz ettirmeyi başaran blokchain’i dijital pazarlama dünyasında da görmek bir hayli ilgi çekici. Belki de bu durum bize geleceğin dünyası hakkında bilgi veriyor.” sözleriyle önemli bilgiler sunarken, diğer yandan da geleceği işaret etmekten geri kalmıyor. Çağıl ifadelerine de şu sözleri ile nokta koyuyor; “Dijital pazarlama duyulan ihtiyaç, şirketlerin reklam bütçelerini buraya kaydırması ve meslek sahibi olmak isteyenlerin ilgisini çekmesi gelecekte de adından sıkça söz ettireceğini gösteriyor.”