Dijital Pazarlama Nedir?

Çevrimiçi pazarlama olarak da bilinen dijital pazarlama, internette gerçekleşen tüm pazarlama çabalarını ifade eder. İşletmeler, mevcut ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için arama motorları, sosyal medya, e-posta ve diğer web siteleri gibi dijital kanallardan yararlanıyor. Buna SMS veya multimedya mesajlarıyla iletişim de dahildir.

Çevrimiçi pazarlama olarak da bilinen dijital pazarlama, internette gerçekleşen tüm pazarlama çabalarını ifade eder. İşletmeler, mevcut ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için arama motorları, sosyal medya, e-posta ve diğer web siteleri gibi dijital kanallardan yararlanıyor. Buna SMS veya multimedya mesajlarıyla iletişim de dahildir.

 

Deneyimli bir gelen pazarlamacı, gelen pazarlama ve dijital pazarlamanın hemen hemen aynı şey olduğunu söyleyebilir, ancak birkaç küçük fark vardır. ABD, İngiltere, Asya, Avustralya ve Yeni Zelanda'daki pazarlamacılar ve işletme sahipleriyle yaptığım görüşmelerden, bu küçük farklılıkların dünya çapında nasıl gözlemlendiği hakkında çok şey öğrendim.

 

Bir şirket dijital pazarlamayı nasıl tanımlar?

Bu noktada dijital pazarlama, işletmeniz ve marka bilinirliğiniz için hayati önem taşımaktadır. Görünüşe göre her markanın bir web sitesi var. Ve yoksa, en azından bir sosyal medya varlığına veya dijital reklam stratejisine sahipler. Dijital içerik ve pazarlama o kadar yaygın ki tüketiciler artık markalar hakkında daha fazla bilgi edinmek için buna güveniyor ve bekliyor. Dijital pazarlamanın kendisiyle ilişkili çok fazla seçeneği ve stratejisi olduğundan, yaratıcı olabilir ve bir bütçeyle çeşitli pazarlama taktiklerini deneyebilirsiniz.

Sanal ofis nedir:

https://ofisteofis.com.tr/

Dijital pazarlama, müşterilerle zamanlarının çoğunu geçirdikleri çevrimiçi ortamda bağlantı kurmak için birçok dijital taktik ve kanalın kullanılmasıyla tanımlanır. En iyi dijital pazarlamacılar, her bir dijital pazarlama kampanyasının genel hedeflerini nasıl desteklediği konusunda net bir fikre sahiptir. Pazarlama stratejilerinin hedeflerine bağlı olarak, pazarlamacılar kendilerine sunulan ücretsiz ve ücretli kanallar aracılığıyla daha büyük bir kampanyayı destekleyebilir. Örneğin bir içerik pazarlamacısı, şirketin yakın zamanda oluşturduğu yeni bir e-kitaptan potansiyel müşteriler oluşturan bir dizi blog yazısı oluşturabilir. Şirketin sosyal medya pazarlamacısı daha sonra şirketin sosyal medya hesaplarındaki ücretli ve organik gönderiler aracılığıyla bu blog gönderilerinin tanıtımına yardımcı olabilir. Belki e-posta pazarlamacısı, e-kitabı indirenlere şirket hakkında daha fazla bilgi göndermek için bir e-posta kampanyası oluşturur. Birazdan bu dijital pazarlamacılar hakkında daha fazla konuşacağız.

 

Dijital pazarlama neden önemlidir?

Dijital pazarlama, geleneksel yöntemlerle yapabileceğinizden daha geniş bir kitleye ulaşmanıza ve ürün veya hizmetinizi satın alma olasılığı en yüksek olan potansiyel müşterileri hedeflemenize yardımcı olur. Ayrıca, genellikle geleneksel reklamcılıktan daha uygun maliyetlidir ve başarıyı günlük olarak ölçmenize ve uygun gördüğünüz şekilde döndürmenize olanak tanır.

 

Dijital pazarlamanın birkaç önemli faydası vardır:

 

Çabalarınızı yalnızca ürün veya hizmetinizi satın alma olasılığı en yüksek olan müşterilere odaklayabilirsiniz.

 

Giden pazarlama yöntemlerinden daha uygun maliyetlidir.

 

Dijital pazarlama, sektörünüzdeki oyun alanını eşitler ve daha büyük markalarla rekabet etmenize olanak tanır.

 

Dijital pazarlama ölçülebilirdir.

 

Bir dijital pazarlama stratejisini uyarlamak ve değiştirmek daha kolaydır.

 

Dijital pazarlama, dönüşüm oranınızı ve olası satışlarınızın kalitesini artırabilir.

 

Dijital pazarlama ile yolun her adımında izleyicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

 

Çabalarınızı yalnızca ürün veya hizmetinizi satın alma olasılığı en yüksek olan müşterilere odaklayabilirsiniz.

Televizyona, dergiye veya reklam panosuna bir reklam yerleştirirseniz, reklamı kimlerin görebileceği konusunda sınırlı kontrolünüz vardır. Elbette, derginin tipik okuyucu kitlesi veya belirli bir mahallenin demografisi dahil olmak üzere bazı demografileri ölçebilirsiniz, ancak bu hala büyük ölçüde karanlıkta bir çekim.

 

Dijital pazarlama ise çok özel bir kitleyi belirlemenize ve hedeflemenize ve bu kitleye kişiselleştirilmiş, yüksek dönüşüm sağlayan pazarlama mesajları göndermenize olanak tanır.

 

Örneğin, yaş, cinsiyet, konum, ilgi alanları, ağlar veya davranışlar gibi değişkenlere dayalı olarak belirli bir kitleye sosyal medya reklamları sunmak için sosyal medya hedefleme özelliklerinden yararlanabilirsiniz. Alternatif olarak, ürününüze veya hizmetinize ilgi gösteren veya ilgi gösteren kullanıcılara reklam sunmak için PPC veya SEO stratejilerini kullanabilirsiniz. Sektörünüzle ilgili belirli anahtar kelimeleri aramayın.

 

Sonuç olarak, dijital pazarlama, alıcı kişiliğinizi belirlemek için gerekli araştırmayı yapmanıza ve satın alma olasılığı en yüksek potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlamak için pazarlama stratejinizi zaman içinde hassaslaştırmanıza olanak tanır. Daha da iyisi, dijital pazarlama, daha geniş hedef kitlenizdeki alt gruplara pazarlama yapmanıza yardımcı olur. Farklı alıcılara birden fazla ürün veya hizmet satıyorsanız, bu özellikle yararlıdır.

 

  1. Giden pazarlama yöntemlerinden daha uygun maliyetlidir.

Dijital pazarlama, kampanyaları günlük olarak izlemenize ve yatırım getirisi yüksek olmayan belirli bir kanal için harcadığınız tutarı azaltmanıza olanak tanır. Aynı şey geleneksel reklamcılık biçimleri için söylenemez. Reklam panonuzun ne kadar iyi performans gösterdiği önemli değil - sizin için dönüşse de dönüşmese de maliyeti aynı.

Pazarlama her zaman hedef kitlenizle doğru zamanda doğru yerde bağlantı kurmakla ilgili olmuştur. Bugün bu, onlarla zaten takıldıkları yerde buluşmak anlamına geliyor: internette.

 

Dijital pazarlamaya, başka bir deyişle, çevrimiçi olarak var olan herhangi bir pazarlama biçimine girin.

 

ŞİRKET KURMAK

https://ofisteofis.com.tr/sirket-kurmak

HubSpot'ta, müşterileri çevrimiçi ortamda çekmenin, meşgul etmenin ve memnun etmenin gerçekten etkili bir yolu olarak gelen pazarlama hakkında çok konuşuyoruz. Ancak yine de dünyanın dört bir yanındaki insanlardan dijital pazarlama hakkında birçok soru alıyoruz. Bu yüzden cevaplamaya karar verdik. Her soruya atlamak için aşağıdaki bağlantılara tıklayın veya bugün dijital pazarlamanın nasıl yapıldığını görmek için okumaya devam edin.

 

 

Dijital Pazarlama Nedir?

Çevrimiçi pazarlama olarak da bilinen dijital pazarlama, internette gerçekleşen tüm pazarlama çabalarını ifade eder. İşletmeler, mevcut ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için arama motorları, sosyal medya, e-posta ve diğer web siteleri gibi dijital kanallardan yararlanıyor. Buna SMS veya multimedya mesajlarıyla iletişim de dahildir.

 

Deneyimli bir gelen pazarlamacı, gelen pazarlama ve dijital pazarlamanın hemen hemen aynı şey olduğunu söyleyebilir, ancak birkaç küçük fark vardır. ABD, İngiltere, Asya, Avustralya ve Yeni Zelanda'daki pazarlamacılar ve işletme sahipleriyle yaptığım görüşmelerden, bu küçük farklılıkların dünya çapında nasıl gözlemlendiği hakkında çok şey öğrendim.

 

 

Bir şirket dijital pazarlamayı nasıl tanımlar?

Bu noktada dijital pazarlama, işletmeniz ve marka bilinirliğiniz için hayati önem taşımaktadır. Görünüşe göre her markanın bir web sitesi var. Ve yoksa, en azından bir sosyal medya varlığına veya dijital reklam stratejisine sahipler. Dijital içerik ve pazarlama o kadar yaygın ki tüketiciler artık markalar hakkında daha fazla bilgi edinmek için buna güveniyor ve bekliyor. Dijital pazarlamanın kendisiyle ilişkili çok fazla seçeneği ve stratejisi olduğundan, yaratıcı olabilir ve bir bütçeyle çeşitli pazarlama taktiklerini deneyebilirsiniz.

 

Dijital pazarlama, müşterilerle zamanlarının çoğunu geçirdikleri çevrimiçi ortamda bağlantı kurmak için birçok dijital taktik ve kanalın kullanılmasıyla tanımlanır. En iyi dijital pazarlamacılar, her bir dijital pazarlama kampanyasının genel hedeflerini nasıl desteklediği konusunda net bir fikre sahiptir. Pazarlama stratejilerinin hedeflerine bağlı olarak, pazarlamacılar kendilerine sunulan ücretsiz ve ücretli kanallar aracılığıyla daha büyük bir kampanyayı destekleyebilir.

 

Örneğin bir içerik pazarlamacısı, şirketin yakın zamanda oluşturduğu yeni bir e-kitaptan potansiyel müşteriler oluşturan bir dizi blog yazısı oluşturabilir. Şirketin sosyal medya pazarlamacısı daha sonra şirketin sosyal medya hesaplarındaki ücretli ve organik gönderiler aracılığıyla bu blog gönderilerinin tanıtımına yardımcı olabilir. Belki e-posta pazarlamacısı, e-kitabı indirenlere şirket hakkında daha fazla bilgi göndermek için bir e-posta kampanyası oluşturur. Birazdan bu dijital pazarlamacılar hakkında daha fazla konuşacağız.

 

Dijital pazarlama neden önemlidir?

Dijital pazarlama, geleneksel yöntemlerle yapabileceğinizden daha geniş bir kitleye ulaşmanıza ve ürün veya hizmetinizi satın alma olasılığı en yüksek olan potansiyel müşterileri hedeflemenize yardımcı olur. Ayrıca, genellikle geleneksel reklamcılıktan daha uygun maliyetlidir ve başarıyı günlük olarak ölçmenize ve

27 Tem 2022 - 15:02 - Yaşam



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Aydın Ses Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Aydın Ses Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Aydın Ses Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Aydın Ses Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket Sitemizi nasıl buldunuz?