Çalıştaya başta Aydın Valisi Hüseyin Aksoy olmak üzere turizm paydaşları, bakanlık temsilcileri ve Kuşadası Belediyesi yetkilileri katıldı.

ULUSAL VE ULUSLARARASI TANITIMA ÖNEM VERİYORUZ


Açılışta konuşan Aydın Valisi Hüseyin Aksoy, turizmde markalaşmanın önemine dikkat çekerek deniz, güneş, kum üçlüsünün gastronomi ve sağlık turizmine çevrildiğini söyledi. Aksoy ayrıca, “Ülke ve bölge turizmi için doğru adımları atmak, dünya turizmi gidişatından ortaya çıkan sorunları tespit etmek ve gereken önlemleri almak için Aydın Valiliğimizin koordinasyonunda çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Son yıllarda odaklandığımız konu yerli ve yabancı turiste nitelikli hizmet sunmak ve Aydın’ı tanıtmaktır. 2018 yılında yürütmeye başladığımız ancak pandemi sebebiyle 2021 Eylül ayında tamamladığımız, GEKA tarafından desteklenen Aydın’ı tanıtma projesinin ilimizdeki tarihi, yöresel, doğal ve kültürel turizm öğelerinden yola çıkarak ulusal ve uluslararası tanıtmayı amaçladık. Bu projemiz dijital alt yapısıyla, zengin içeriklerle, internet sitesi, akıllı telefon ve kare kod uygulamasıyla, 10 yabancı dilde hazırlandı. Broşür ve afişlerle örnek bir proje haline geldi” ifadelerini kullandı.

OTELLER SADECE OTEL DEĞİL, YAŞAM ALAN MERKEZİ OLACAK


Turizmci Cem Kınay, 30 yılda konaklama tesislerinde 1 milyon 700 bin yatak üreten başka bir ülke bulunmadığını belirterek başladığı konuşmasında, konaklama tesislerinin geleceğe yönelik hazırlık yapması gerektiğine dikkat çekti. Kınay, “Önümüzdeki süreçte konaklama tesisleri tatilin yanı sıra uzaktan çalışma ofisi hizmetine yönelecek. Lobiler, odalar, ortak kullanım alanları buna göre şekillenecek. Artık oteller, sadece otel değil, yaşam alanları haline gelecek. Teknolojik konaklama artık önem taşıyor. Sadece tarih, doğa, deniz, kum güneş yetmiyor. Oteller bu değişime ayak uyduracak. Büyük ölçekli oteller hizmetlerini hedef kitlelere göre bölmek zorunda kalacak, bölünecekler. Kişiselleştirilmiş hizmet çok yaygınlaşacak” dedi.

DİJİTAL ORTAM DA ARTIK ÇOK ÖNEMLİ


Özellikle gençliğin günde ortalama 5 saatini telefonuna bakarak geçirdiğini anlatan Kınay, “Eğer bu ortamda varsanız size ulaşabilir, dijital ortamda yoksanız size ulaşma şansı yok. Tatil için artık tarih doğa yetmiyor. Oteldeki bin dolarlık mermeri kimse önemsemiyor. Dijitalleşmenin yanında artık insanlar o tesisin doğaya, çevreye saygısına, teknolojik hizmetlerine, insana ve yeşile verdiği öneme bakıyor” ifadelerini kullanarak, kısa bir süre sonra dijital ortamda konaklama olanağı sağlayan siteler ile konaklama işletmelerinin rekabet edeceğini belirtti.
Türkiye Turist Rehber Odaları Birliği Başkanı Hakan Eğinlioğlu da turizm denince hemen akla konaklama yatırımlarının geldiğini belirterek, insan faktörünün önemine dikkat çekti. Eğinlioğlu, “Doğal ve kültürel kaynakların dijital potansiyellerle birlikte değerlendirilmesi gerekir. İnsan faktörü de büyük önem taşıyor. İnsana yatırım yapılmalı” şeklinde konuştu.
Açılış konuşmaları sonrası katılımcılara sertifikalarının verilmesinin ardından panelin ilk günü sona erdi.