Son dakika haberleri- Aydın'ın haber sitesi SES Gazetesi'nde

Başak Koleji 2019’u 'Da Vinci' yılı ilan etti 

Dünyada birçok ülkenin 2019 yılını Leonardo Da Vinci yılı ilan etmesinin ardından, Aydın Özel Başak Koleji de 2019 yılında eğitim vizyonunu bu yönde şekillendireceğini açıkladı. Bu doğrultuda Da Vinci’ye ait 40 icatlı ve buluşlu bir müze oluşturan Başak Koleji, yer tahsis edilirse müzeyi Aydın’a kurmaya hazır olduğunu vurguladı.    

Başak Koleji 2019’u 'Da Vinci' yılı ilan etti 
  • 12 Aralık 2018, Çarşamba 16:30

Özellikle matematik alanında ismini ülke sınırlarına taşıyan ve birçok ülkede adından sıkça söz ettiren Aydın Özel Başak Koleji, yeni bir projeye daha imza atarak eğitime olan verdiği önemi gözler önüne serecek. 2019 yılında birçok ülkede Leonorda Da Vinci’nin 500’üncü ölüm yıl dönümü olması nedeniyle bu doğrultuda yaşanacak gelişmelere paralel olarak Aydın Özel Başak Koleji de, eğitim sistemini 2019 yılında Da Vinci’ye göre şekillendireceğini duyurdu. Da Vinci’ye ait 40 kadar buluş ve icadı 4 yılın sonunda el emeği ile hazırlayarak müzeye çeviren Başak Koleji, öğrencilerini de bu yönde eğitecek. 
  Bu doğrultuda bir toplantı düzenleyen Başak Koleji Kurucu Temsilcisi Alp Ayaydın, Genel Direktörü Metin Akyol ve Okul Müdürü Nail Ergun proje hakkında bilgi vererek Da Vinci Müzesi'ne ait buluşları ve icatları tanıttı. 
  “2019 YILI, DA VİNCİ YILI OLACAK”
  2019 yılının Leonardo Da Vinci’nin 500’üncü ölüm yıl dönümü olması sebebiyle böyle bir karar aldıkları ifade eden Başak Koleji Kurucu Temsilcisi Alp Ayaydın, “Dünyada 2019 yılı Da Vinci’nin ön plana çıkarıldığı bir yıl olacak. Leonardo Da Vinci matematik, fen, mühendislik ve sanat alanındaki yetkinliği ile ilgili farklı açılardan tanınan bir kişiliktir. Herkes Da Vinci’nin ismini duymuştur ama hangi alanda ne kadar başarılı olduğunu bilmiyordur. Bu yüzden Da Vinci önemli bir isim ve ilk milenyumun da dahisi olarak adlandırılır. Da Vinci sergisi dünyada çok nadir ülkenin sahip olduğu bir değerdir. Bu yüzden biz de 4 senelik çalışma sonunda kendi imkanlarımızla 40 kadar Da Vinci’ye ait eserleri yaptık. Türkiye’de İtalya’dan geçici süreliğine getirilen sergide iki ayda İstanbul’da 114 bin ziyaretçi ağırlandı. Bu sergi de 4 ay için bir firma sponsorluğunda, 1,5 milyon Euro’ya getirilmişti. Bu müze sahibi İtalya’ya bu parayı verdik. Ama biz bu müzenin benzerini burada kendimiz gerçekleştirdik. Türkiye’de kendi çocuklarımızdan başlayarak bu sergiyi Türkiye’de gezdireceğiz, tanıtacağız” dedi. 
  “BU VİZYON TÜRKİYE İÇİN ÇOK İLERİ BİR VİZYONDUR”
  Apaydın konuşmasının devamında, ülkede STEM’e gerekli önemin verilmediğinin altını çizerek, “Ülkemizde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik’in (STEM) içi boşaltıldı. Kağıt üzerinde kaldı. STEM kağıt üzerinde kalsın diye yapılmış bir sistem değildir. Da Vinci bu dört öğeyi bünyesinde toplamış bir şahıstır. Biz de Da Vinci teması üzerinden bu dört ana öğeyi okulumuzda kendi modelimiz içinde çocuklara atölye çalışmaları yaptırmak gibi bir hedefimiz var. Müzeyi gezdirip şu an dünyadaki hangi teknolojik öğenin hangi mantıktan ortaya çıktığını göstereceğiz. Da Vinci’nin dünyada neleri değiştirdiğini ve dünyaya ne gibi izler bırakmış gibi çalışmaları da öğretmenlerimiz şu an yapıyor. Öğrencilerimizin bu şahsiyeti tanımaları ve o dönemki dünyayı ve gelişimi anlamaları için çalışmalar, projeler yaptıracağız. Bu vizyon Türkiye için çok ileri bir vizyondur. Bunu her okul istediği anda yapamaz. 2019 yılı bu yüzden bizim için Da Vinci yılı olacak” şeklinde konuştu. 
  “DÜNYA’DA HİÇBİR OKULUN DA VİNCİ MÜZESİ YOK” 
  Bu projenin tamamlanmasının 4 yıl sürdüğünü ifade eden Başak Koleji Genel Direktörü Metin Akyol, “Dünyanın birçok yerindeki müzelerde Da Vinci’ye ait icatlar CNC teknolojisi ile yapılmıştır ancak biz tamamen el işçiliğiyle yaptık. Artık yeni dünyada bizim çocuklarımızın ülkedeki çocuklarla değil, dünyadaki çocuklarla yarışması gerekiyor. Avrupa’da Da Vinci’ye aşırı derecede önem verilmesinin nedeni matematik, fizik, estetik, sanat ve hepsini bir kompozisyon ve çatı içinde birleştirebilme çok yönlülüğüne sahip bir insan olmasından kaynaklıdır. Matematiği fizikle, fiziği estetikle sanatla birleştiremediğiniz anda yeni dünyada hiçbir anlamınız yok. Çünkü yeni dünya astronomi, endüstriyel tasarım bilişim sektörünün üzerine oturmuş olacak. Yeni dünyada ben sadece mühendisim, ressamım, ben sadece yazarım diyen insana ihtiyaç yok. Bunu da eğitimde birinci olan Finlandiya söylüyor. Finlandiya da 2020’ye kadar da disiplinler arası eğitimde bu geçişi yapacağız diyor. Biz de dünya ile yarışacaksak disiplinler arası çalışma yapmamız lazım. Da Vinci’yi de burada bu eksende birleştirmek için bu çalışmayı yaptık. Dünyada hiçbir ortaokul ve lise düzeyinde dahi bir Da Vinci müzesi yok” diye konuştu.
  “YER TAHSİS EDİLİRSE MÜZEYİ AYDIN’A KURMAYA HAZIRIZ”
  Oluşturdukları müzeyi sergilemeye İstanbul’dan başlayacaklarını ifade eden Akyol, “Ama kalıcı olarak bu müzenin mutlaka Aydın’da olması gerekiyor. Bu sergiyi diğer illerde sergilendikten sonra kalıcı olarak koyabileceğimiz bir yer yok. Valilik veya yerel yönetimler bize yer tahsis ederse kalıcı olarak Başak Koleji adına biz bu müzeyi kurmaya hazırız. Yer vermezlerse de yapacak bir şey yok ve bu müzeyi İstanbul, İzmir, Ankara veya hangi il isterse gidip oraya kuracağız. Bu müze Aydın’a kazandırılırsa farklı plakalı arabaların Aydın’a geldiğini göreceksiniz. Bu müzenin inanılmaz bir turist potansiyeli var. Biz diğer illerin belediye başkanları ve idarecileri ile çok kolay görüşürken burada bu konularla ilgili bu görüşmeyi yapamıyoruz. Bizden başka iller proje istiyor ve yapıyoruz ama ne Aydın Valiliği, ne Büyükşehir, ne de Efeler bizden böyle bir şey istiyor” ifadelerini kullandı. 
  “ÖĞRENCİLERİMİZ ÇOK ŞANSLI”
  Da Vinci’nin bir simge olduğunu dile getiren Başak Koleji Okul Müdürü Nail Ergun, “Da Vinci’nin yaptığı işlere baktığımızda da disiplinler arasındaki bütün ilişkileri sağlayabileceğimize kanaat getirdiğimiz bir eğitim sisteminin modeli gibi duruyor. Bunu da baz alarak en azından çocuklarımıza disiplinler arasındaki ilişkiyi sağlamak amaçlı bu çalışmaların birer örnek ve projelerini hazırlamalarını istiyoruz. Bütün öğretmen arkadaşlarımız da bu konuda hazırlık yaptılar. 2019 yılını disiplinler arası ilişkiye katkı sağlayacak bir eğitim sistemiyle geçireceğimizi düşünüyorum. Eğitimimize katkı sağlayacağını düşündüğümüz bu çalışmanın herkese hayırlı olmasını diliyorum. Kurum olarak yeniliklere önderlik yaptığımız için de gurur duyuyorum. Öğrencilerimizin de diğer kurumlardaki öğrencilere nazaran daha şanslı oldukları kanaatindeyim. Dünyanın en önemli müzelerinden birine kurum olarak sahibiz” dedi. 
     

 

HABERE AİT RESİMLER

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

HABERE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor
sanalbasin.com üyesidir
NAMAZ VAKİTLERİ
Nazilli Belediyesi Tanıtım
yukarı çık