AYDİYAR
Garpark

Son dakika haberleri- Aydın'ın haber sitesi SES Gazetesi'nde

  • Dolar 3.9225
  • Euro 4.6224
  • GR ALTIN 163.14
  • ÇEYREK 265.95

Aydın-Denizli otoyolunda güzergah sıkıntısı

Büyük Menderes Platformu Başkanı İbrahim Ayvazoğlu, Aydın-Denizli Otoyolu hattındaki mevcut güzergahın önemli zararlar doğuracağını, yeniden değerlendirilmesinin şart olduğunu söyledi. Ayvazoğlu, Ses Gazetesi'ne yaptığı açıklamada, konuyla ilgili kurumlara yazılar yazdıklarını, şu ana kadar çözüm alamadıklarını anlattı. 

Aydın-Denizli otoyolunda güzergah sıkıntısı
  • 21 Ağustos 2017, Pazartesi 8:24

Güzergahın hali hazırdaki haliyle tarıma elverişli sulama arazilerinden geçtiğini, 1. derece arkeolojik SİT alanlarını tahrip etme olasılığı bulunduğunu öne süren Ayvazoğlu, "Güzergah dağ eteğinde kalan köyler ile araziler arasından geçerek doğal bir set oluşturuyor. Tarlasına gitmek isteyen köylüler  kilometrelerce uzaktaki köprü ve viyadükleri kullanmak zorunda kalacak" diyerek yetkilileri geç kalmadan gerekli tedbirleri almaya davet etti. 
ULAŞIM MEDENİYETTİR
Güzergahların erkenden önlem alınması gerektiğini söyleyen Ayvazoğlu, “Biz otobana, ulaşıma karşı değiliz. Ulaşım medeniyettir. Otobanın yerinin değişmesi ayrı, güzergahının tekrar düzenlenmesi farklı bir durumdur. Biz otobanın yerinin değişmesini değil, güzergahının tekrar değerlendirilmesini istiyoruz. Biz daha önce Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü’ne resmi yazı yazmıştık. O zaman kaygılarımızı belirtmiştik. Aynı kaygılarımız yine devam ediyor. Eğer gerek varsa sonradan dizimizi dövmeden düşünmenin tam zamanı" diye konuştu. 
"TARLASINA GİTMEK İSTEYEN KÖYLÜLER SIKINTI YAŞAYACAK"
Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü’ne yazdıkları yazının ve aldıkları cevabın içeriğinden de söz eden Ayvazoğlu, "Yazıda, 'Aydın-Denizli Otoyol hattının Aydın’a bağlı Dalama Beldesi, Yenipazar ve Nazilli ilçeleri arasında kalan kısmında tarıma elverişli ve sulama arazilerinden geçtiği; aynı zamanda yine bu kısımda 1. derece arkeolojik SİT alanlarını tahrip etme olasılığı bulunduğu anlaşılmaktadır. Bu şekliyle otoyol hattı, bölgede oturan, ziraat yapan ve ilgilenen vatandaş ve yöneticilerimizin bazı endişeler taşıdığı görülmektedir' dedik. Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü'nün geri cevabında ise, 'Otoyolun proje işlemlerinin 2008 yılında tamamlanmış olduğu; hali hazırda kamulaştırma için kıymetlendirme çalışmasının sürdürüldüğü, proje aşamasında belediyelerden ve tüm kamu kurumlarından görüş alındığı; güzergahın değişmesinin, yapım ve bakım işletme maliyetlerinin yüksek olması nedeniyle mümkün olmadığı belirtilmiştir' ifadeleri kullanıldı. Ancak daha sonraki cevabi yazısında ise, 'Bu hususların ihale aşamasında değerlendirileceği' yanıtı verildi. Güzergah şu anda, dağ eteğinde kalan köyler ile bu köylere ait ovadaki arazilerin arasından geçerek doğal bir set oluşturuyor. Tarlasına gitmek isteyen köylü kilometrelerce uzaktaki köprü veya viyadüğe kadar gitmek zorunda kalabilecek" diyerek sıkıntıya işaret etti. 
KÜLTÜR VARLIKLARI TEHLİKEDE
Otoyol güzergahının tarihi eserleri de tehdit ettiğini öne süren Ayvazoğlu, Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü'ne gönderdikleri yazıyı, Kültür ve Turizm Bakanlığı'na da ulaştırdıklarını aktardı. Bu bakanlıktan da kendilerine yazı geldiğini dile getiren Ayvazoğlu, "Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğünden alınan yazıda özetle, 'Yazımızda belirtilen hususların ilgili mevzuat kapsamında incelenerek sonucundan bilgi verilmesi' hususu Aydın Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu'na talimatlandırılmıştır. Aydın Kültür Varlık Koruma Kurulundan alınan iki yazıda özetle, 'Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü'nden Aydın Denizli Otoyol hattı güzergahının onaylı kamulaştırma haritasının tamamının kurula iletilmesi' istendiği anlaşılmaktadır" dedi.
"TAHRİBAT OLMADAN DA YAPILABİLİR" 
Her iki kurumdan kendilerine ulaştırılan yazıları değerlendiren Ayvazoğlu, “Söz konusu 2 yazıdan anlaşılan, değiştirilen güzergahın Bölge Kurulu'na gönderilmemiş ve son durumun kültür varlıkları açısından incelenememiş olduğudur. Altyapı yatırımlarının, bölgesel ve kırsal gelişmedeki önemi herkesçe malumdur. Buna karşın söz konusu yatırımların, tarihi, kültürel ve doğal varlıkların tahribatı olmadan da yapılabileceğini düşünüyoruz. Bu konuda yörede yaşayan vatandaşlarımızın endişelerinin göz önünde bulundurulması ve güzergah hakkında bilgilendirmelerinin modern yönetim anlayışının gereği olduğu ortadadır" diye konuştu.
  "GEÇ OLMADAN GÜZERGAH DEĞİŞTİRİLMELİ"
'Şu anki güzergahın ne vatandaşa, ne de toprağımıza faydası bulunmamaktadır' diyen Ayvazoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: "Hem üreticimizi rahatlatacak, hem de toprağımızı ve tarihi mirasımızı koruyacak bir güzergahın üzerinde anlaşmamız gerek. Bunun dışında korunması gerekli kültür varlıklarının sadece bugün yaşayan insanların değil, gelecek nesillerin de hakkı olduğu düşünüldüğünde, bu varlıkların korunması için azamı gayretin sarf edilmesi, bu gayretlere herhangi bir maliyet biçilmemesi, sorumlu bir yönetim anlayışın gereği olmalıdır." 

 

HABERE AİT RESİMLER

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

HABERE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


Hasan yalçınkaya Hasan yalçınkaya 21.08.2017

Benim de bahcem var otoban duzergahinda. Dagdan miş ovadan miş gececekse gecsin engel olmayin artik kac yildir gececek diyolar.. Gecmiycekse bizde bahcemize degerlendiririz .. Bizde otoban gececek diye bekliyoruz bi cevap yok yetkililerden

Zumran celik Zumran celik 22.08.2017

Bir an önce yapılsa yol çok iyi olacak kazalar berbat hergun kaza haberleri okumaktan bikiyoruz inşallah yaparlar

Huseyin talay Huseyin talay 24.08.2017

Otoban.yolu gececek diye bahcelerede bakamiyoruz bu otoban bir an once.yapilsada herkes isine baksa yapilsada herkes isini yapsa

Mustafa Sevgi Mustafa Sevgi 24.08.2017

Yerleşim alanları çok fazla tahrip olduğu görülüyor. Battı çıktı şeklinde değerlenebilir. Yerine göre köylü çok zorlanacak gibi gözüküyor. Dışardan mühendis mi ithal edelim bunu aşmak için yoksa.

yükleniyor
ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

  • S.Lig
  • 1.Lig
  • 2.Lig Kırmızı
  • 2.Lig Beyaz
    Takımlar O G B M Av P
1 Galatasaray 12 8 2 2 13 26
2 Medipol Başakşehir 12 8 2 2 9 26
3 Beşiktaş 12 6 4 2 7 22
4 Kayserispor 12 6 4 2 5 22
5 Fenerbahçe 12 5 5 2 8 20
6 Demir Grup Sivasspor 12 6 1 5 -1 19
7 Bursaspor 12 5 3 4 7 18
8 Göztepe 12 5 3 4 1 18
9 Akhisar Bld. Genç. 12 5 3 4 -1 18
10 Aytemiz Alanyaspor 12 5 2 5 3 17
11 Trabzonspor 12 4 4 4 -3 16
12 Yeni Malatyaspor 12 4 2 6 -4 14
13 Antalyaspor 12 3 4 5 -7 13
14 Kasımpaşa 11 3 3 5 -3 12
15 Atiker Konyaspor 12 3 2 7 -4 11
16 Karabükspor 11 2 2 7 -7 8
17 Osmanlıspor FK 12 2 2 8 -9 8
18 Gençlerbirliği 12 2 2 8 -14 8
Şampiyonlar Ligi
UEFA
Alt Lig
    Takımlar O G B M Av P
1 Ümraniyespor 12 7 4 1 10 25
2 MKE Ankaragücü 12 7 3 2 8 24
3 Giresunspor 12 6 5 1 9 23
4 Çaykur Rizespor 12 6 3 3 6 21
5 Vartaş Elazığspor 12 5 3 4 3 18
6 Adanaspor 12 5 3 4 -4 18
7 İstanbulspor 12 5 2 5 1 17
8 Altınordu 12 4 4 4 3 16
9 Gazisehir Gaziantep FK 12 3 6 3 4 15
10 Balıkesirspor 12 5 3 4 3 15
11 Adana Demirspor 12 4 3 5 -1 15
12 Samsunspor 12 3 5 4 -1 14
13 Erzurum BB 12 3 4 5 -4 13
14 Eskişehirspor 12 3 5 4 -3 11
15 Boluspor 11 3 2 6 -3 11
16 Denizlispor 12 3 2 7 -8 11
17 Manisaspor 12 4 1 7 -5 10
18 Gaziantepspor 11 1 2 8 -18 2
    Takımlar O G B M Av P
1 Hatayspor 13 10 1 2 15 31
2 Afjet Afyonspor 13 9 3 1 13 30
3 Keçiörengücü 13 9 2 2 26 29
4 Menemen Belediyespor 13 9 2 2 19 29
5 Sivas Belediyespor 13 8 4 1 13 28
6 İnegölspor 13 6 4 3 2 22
7 Sancaktepe Belediyespor 13 5 5 3 6 20
8 Tokatspor 13 5 5 3 -3 20
9 Kastamonuspor 13 6 1 6 3 19
10 Sarıyer 13 5 3 5 0 18
11 Amed Sportif 12 4 4 4 6 16
12 Bucaspor 13 3 4 6 -1 13
13 Bodrumspor 13 3 4 6 -6 13
14 Etimesgut Belediyespor 12 2 4 6 -7 10
15 Eyüpspor 13 2 3 8 -12 9
16 Tuzlaspor 13 2 1 10 -14 7
17 Kocaeli Birlik Spor 13 1 2 10 -19 5
18 Mersin İdmanyurdu 13 1 0 12 -41 3
    Takımlar O G B M Av P
1 Gümüşhanespor 13 8 3 2 16 27
2 Altay 13 8 3 2 11 27
3 Bandırmaspor 13 8 1 4 7 25
4 Sanliurfaspor 13 7 3 3 8 24
5 Kırklarelispor 13 7 3 3 5 24
6 Sakaryaspor 13 6 5 2 8 23
7 Niğde Belediyespor 13 6 4 3 4 22
8 Bugsaşspor 13 6 3 4 4 21
9 Hacettepe Spor 13 5 5 3 6 20
10 Zonguldak Kömürspor 13 5 4 4 -2 19
11 Konya Anadolu Selçukspor 13 4 4 5 -2 16
12 Pendikspor 13 3 5 5 -2 14
13 Fatih Karagümrük 13 4 2 7 -3 14
14 Karşıyaka 13 2 5 6 -8 11
15 Fethiyespor 13 2 4 7 -10 10
16 Nazilli Belediyespor 13 2 3 8 -14 9
17 Kahramanmaraşspor 13 1 4 8 -14 7
18 Silivrispor 13 1 3 9 -14 6
NAMAZ VAKİTLERİ
özge
yukarı çık