AYDİYAR
Garpark

Son dakika haberleri- Aydın'ın haber sitesi SES Gazetesi'nde

  • Dolar 3.8132
  • Euro 4.6717
  • GR ALTIN 163.74
  • ÇEYREK 265.86

Aydın-Denizli otoyolunda güzergah sıkıntısı

Büyük Menderes Platformu Başkanı İbrahim Ayvazoğlu, Aydın-Denizli Otoyolu hattındaki mevcut güzergahın önemli zararlar doğuracağını, yeniden değerlendirilmesinin şart olduğunu söyledi. Ayvazoğlu, Ses Gazetesi'ne yaptığı açıklamada, konuyla ilgili kurumlara yazılar yazdıklarını, şu ana kadar çözüm alamadıklarını anlattı. 

Aydın-Denizli otoyolunda güzergah sıkıntısı
  • 21 Ağustos 2017, Pazartesi 8:24

Güzergahın hali hazırdaki haliyle tarıma elverişli sulama arazilerinden geçtiğini, 1. derece arkeolojik SİT alanlarını tahrip etme olasılığı bulunduğunu öne süren Ayvazoğlu, "Güzergah dağ eteğinde kalan köyler ile araziler arasından geçerek doğal bir set oluşturuyor. Tarlasına gitmek isteyen köylüler  kilometrelerce uzaktaki köprü ve viyadükleri kullanmak zorunda kalacak" diyerek yetkilileri geç kalmadan gerekli tedbirleri almaya davet etti. 
ULAŞIM MEDENİYETTİR
Güzergahların erkenden önlem alınması gerektiğini söyleyen Ayvazoğlu, “Biz otobana, ulaşıma karşı değiliz. Ulaşım medeniyettir. Otobanın yerinin değişmesi ayrı, güzergahının tekrar düzenlenmesi farklı bir durumdur. Biz otobanın yerinin değişmesini değil, güzergahının tekrar değerlendirilmesini istiyoruz. Biz daha önce Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü’ne resmi yazı yazmıştık. O zaman kaygılarımızı belirtmiştik. Aynı kaygılarımız yine devam ediyor. Eğer gerek varsa sonradan dizimizi dövmeden düşünmenin tam zamanı" diye konuştu. 
"TARLASINA GİTMEK İSTEYEN KÖYLÜLER SIKINTI YAŞAYACAK"
Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü’ne yazdıkları yazının ve aldıkları cevabın içeriğinden de söz eden Ayvazoğlu, "Yazıda, 'Aydın-Denizli Otoyol hattının Aydın’a bağlı Dalama Beldesi, Yenipazar ve Nazilli ilçeleri arasında kalan kısmında tarıma elverişli ve sulama arazilerinden geçtiği; aynı zamanda yine bu kısımda 1. derece arkeolojik SİT alanlarını tahrip etme olasılığı bulunduğu anlaşılmaktadır. Bu şekliyle otoyol hattı, bölgede oturan, ziraat yapan ve ilgilenen vatandaş ve yöneticilerimizin bazı endişeler taşıdığı görülmektedir' dedik. Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü'nün geri cevabında ise, 'Otoyolun proje işlemlerinin 2008 yılında tamamlanmış olduğu; hali hazırda kamulaştırma için kıymetlendirme çalışmasının sürdürüldüğü, proje aşamasında belediyelerden ve tüm kamu kurumlarından görüş alındığı; güzergahın değişmesinin, yapım ve bakım işletme maliyetlerinin yüksek olması nedeniyle mümkün olmadığı belirtilmiştir' ifadeleri kullanıldı. Ancak daha sonraki cevabi yazısında ise, 'Bu hususların ihale aşamasında değerlendirileceği' yanıtı verildi. Güzergah şu anda, dağ eteğinde kalan köyler ile bu köylere ait ovadaki arazilerin arasından geçerek doğal bir set oluşturuyor. Tarlasına gitmek isteyen köylü kilometrelerce uzaktaki köprü veya viyadüğe kadar gitmek zorunda kalabilecek" diyerek sıkıntıya işaret etti. 
KÜLTÜR VARLIKLARI TEHLİKEDE
Otoyol güzergahının tarihi eserleri de tehdit ettiğini öne süren Ayvazoğlu, Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü'ne gönderdikleri yazıyı, Kültür ve Turizm Bakanlığı'na da ulaştırdıklarını aktardı. Bu bakanlıktan da kendilerine yazı geldiğini dile getiren Ayvazoğlu, "Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğünden alınan yazıda özetle, 'Yazımızda belirtilen hususların ilgili mevzuat kapsamında incelenerek sonucundan bilgi verilmesi' hususu Aydın Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu'na talimatlandırılmıştır. Aydın Kültür Varlık Koruma Kurulundan alınan iki yazıda özetle, 'Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü'nden Aydın Denizli Otoyol hattı güzergahının onaylı kamulaştırma haritasının tamamının kurula iletilmesi' istendiği anlaşılmaktadır" dedi.
"TAHRİBAT OLMADAN DA YAPILABİLİR" 
Her iki kurumdan kendilerine ulaştırılan yazıları değerlendiren Ayvazoğlu, “Söz konusu 2 yazıdan anlaşılan, değiştirilen güzergahın Bölge Kurulu'na gönderilmemiş ve son durumun kültür varlıkları açısından incelenememiş olduğudur. Altyapı yatırımlarının, bölgesel ve kırsal gelişmedeki önemi herkesçe malumdur. Buna karşın söz konusu yatırımların, tarihi, kültürel ve doğal varlıkların tahribatı olmadan da yapılabileceğini düşünüyoruz. Bu konuda yörede yaşayan vatandaşlarımızın endişelerinin göz önünde bulundurulması ve güzergah hakkında bilgilendirmelerinin modern yönetim anlayışının gereği olduğu ortadadır" diye konuştu.
  "GEÇ OLMADAN GÜZERGAH DEĞİŞTİRİLMELİ"
'Şu anki güzergahın ne vatandaşa, ne de toprağımıza faydası bulunmamaktadır' diyen Ayvazoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: "Hem üreticimizi rahatlatacak, hem de toprağımızı ve tarihi mirasımızı koruyacak bir güzergahın üzerinde anlaşmamız gerek. Bunun dışında korunması gerekli kültür varlıklarının sadece bugün yaşayan insanların değil, gelecek nesillerin de hakkı olduğu düşünüldüğünde, bu varlıkların korunması için azamı gayretin sarf edilmesi, bu gayretlere herhangi bir maliyet biçilmemesi, sorumlu bir yönetim anlayışın gereği olmalıdır." 

 

HABERE AİT RESİMLER

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

HABERE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


Hasan yalçınkaya Hasan yalçınkaya 21.08.2017

Benim de bahcem var otoban duzergahinda. Dagdan miş ovadan miş gececekse gecsin engel olmayin artik kac yildir gececek diyolar.. Gecmiycekse bizde bahcemize degerlendiririz .. Bizde otoban gececek diye bekliyoruz bi cevap yok yetkililerden

Zumran celik Zumran celik 22.08.2017

Bir an önce yapılsa yol çok iyi olacak kazalar berbat hergun kaza haberleri okumaktan bikiyoruz inşallah yaparlar

Huseyin talay Huseyin talay 24.08.2017

Otoban.yolu gececek diye bahcelerede bakamiyoruz bu otoban bir an once.yapilsada herkes isine baksa yapilsada herkes isini yapsa

Mustafa Sevgi Mustafa Sevgi 24.08.2017

Yerleşim alanları çok fazla tahrip olduğu görülüyor. Battı çıktı şeklinde değerlenebilir. Yerine göre köylü çok zorlanacak gibi gözüküyor. Dışardan mühendis mi ithal edelim bunu aşmak için yoksa.

yükleniyor
ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

  • S.Lig
  • 1.Lig
  • 2.Lig Kırmızı
  • 2.Lig Beyaz
    Takımlar O G B M Av P
1 İstanbul Başakşehir 17 11 3 3 13 36
2 Galatasaray 17 11 2 4 15 35
3 Fenerbahçe 17 9 6 2 14 33
4 Beşiktaş 17 8 6 3 13 30
5 Kayserispor 17 8 6 3 7 30
6 Göztepe 17 9 3 5 4 30
7 Trabzonspor 17 8 5 4 5 29
8 Demir Grup Sivasspor 17 8 2 7 -4 26
9 Bursaspor 17 7 4 6 9 25
10 Yeni Malatyaspor 17 6 4 7 -3 22
11 Kasımpaşa 17 5 4 8 -6 19
12 Akhisar Bld. Genç. 17 5 4 8 -8 19
13 Aytemiz Alanyaspor 17 5 3 9 -5 18
14 Osmanlıspor FK 17 5 2 10 -8 17
15 Antalyaspor 17 4 5 8 -12 17
16 Atiker Konyaspor 17 4 3 10 -7 15
17 Gençlerbirliği 17 3 5 9 -12 14
18 Karabükspor 17 2 3 12 -15 9
Şampiyonlar Ligi
UEFA
Alt Lig
    Takımlar O G B M Av P
1 MKE Ankaragücü 17 10 4 3 12 34
2 Ümraniyespor 17 9 5 3 9 32
3 Çaykur Rizespor 17 9 4 4 11 31
4 Giresunspor 17 8 6 3 10 30
5 Adanaspor 17 7 5 5 -3 26
6 Boluspor 17 7 3 7 4 24
7 Erzurum BB 17 6 6 5 0 24
8 Balıkesirspor 17 7 5 5 4 23
9 Vartaş Elazığspor 17 6 5 6 2 23
10 İstanbulspor 17 6 5 6 1 23
11 Gazisehir Gaziantep FK 17 4 8 5 4 20
12 Altınordu 17 5 5 7 -1 20
13 Adana Demirspor 17 5 5 7 -3 20
14 Samsunspor 17 4 7 6 -6 19
15 Eskişehirspor 17 5 6 6 4 18
16 Denizlispor 17 3 5 9 -11 14
17 Manisaspor 17 6 2 9 -6 11
18 Gaziantepspor 17 1 4 12 -31 4
    Takımlar O G B M Av P
1 Menemen Belediyespor 17 12 2 3 27 38
2 Sivas Belediyespor 17 11 5 1 20 38
3 Hatayspor 17 12 2 3 18 38
4 Afjet Afyonspor 17 11 5 1 15 38
5 Keçiörengücü 17 10 2 5 24 32
6 Sancaktepe Belediyespor 17 9 5 3 12 32
7 İnegölspor 17 8 5 4 1 29
8 Sarıyer 17 7 3 7 3 24
9 Tokatspor 17 6 6 5 -3 24
10 Kastamonuspor 17 7 2 8 5 23
11 Amed Sportif 17 5 5 7 -1 20
12 Etimesgut Belediyespor 17 5 4 8 -4 19
13 Eyüpspor 17 5 3 9 -10 18
14 Bodrumspor 17 4 4 9 -10 16
15 Bucaspor 17 4 4 9 -7 13
16 Tuzlaspor 17 4 1 12 -15 13
17 Kocaeli Birlik Spor 17 2 2 13 -23 5
18 Mersin İdmanyurdu 17 1 0 16 -52 -9
    Takımlar O G B M Av P
1 Gümüşhanespor 17 11 3 3 18 36
2 Altay 17 9 5 3 12 32
3 Bandırmaspor 17 10 2 5 9 32
4 Bugsaşspor 17 9 4 4 13 31
5 Sakaryaspor 17 8 6 3 10 30
6 Sanliurfaspor 17 9 3 5 9 30
7 Hacettepe Spor 17 7 7 3 13 28
8 Kırklarelispor 17 7 5 5 3 26
9 Niğde Belediyespor 17 7 5 5 0 26
10 Zonguldak Kömürspor 17 6 5 6 -4 23
11 Konya Anadolu Selçukspor 17 5 6 6 -5 21
12 Pendikspor 17 5 5 7 -2 20
13 Fatih Karagümrük 17 5 2 10 -7 17
14 Fethiyespor 17 3 6 8 -10 15
15 Kahramanmaraşspor 17 3 5 9 -13 14
16 Karşıyaka 17 3 8 6 -6 11
17 Nazilli Belediyespor 17 2 4 11 -22 10
18 Silivrispor 17 1 5 11 -18 8
NAMAZ VAKİTLERİ
özge
yukarı çık