KURUÇEŞME

Son dakika haberleri- Aydın'ın haber sitesi SES Gazetesi'nde

“Amacımız sanayi tesislerini taşkından korumaktır”

Söke Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Yönetim Kurulu tarafından, devam eden yol yapım çalışması ve bir süredir Söke gündeminde yer teşkil eden taşkın kotu ile ilgili yazılı açıklama yapıldı.   

“Amacımız sanayi tesislerini taşkından korumaktır”
  • 17 Ekim 2017, Salı 18:41

Söke OSB’deki tek bir sanayi tesisinin dahi su altında kalmaması için tüm parsellerin 15.00 kotu ve üzerinde planlandığının belirtildiği açıklamada, DSİ tarafından verilen taşkın kotunun, Büyük Menderes Irmağı’nın taşması halinde su altında kalması muhtemel seviyeyi gösterdiğine dikkat çekildi.
  “İLK YOL PROJESİNDE KOT 16.00 OLARAK BELİRLENDİ”
  Söke OSB’nin 1996 yılında kurulduğu, mevcut yönetimin 22 Nisan 2016’da göreve başlatıldığının hatırlatıldığı yazılı açıklamada, “Söke OSB’de yeni yönetimin göreve başladığı tarihe kadar olan 20 yıllık sürede yol dolguları kısmen yapılmıştır. Halen yapımı devam etmekte olan ve 3 Temmuz 2017 tarihinde yapılan yol dolgu ve sathi kaplama yapılması işinin ihale bedelinin tamamı 2 milyon 508 bin 994 liradır. 2005 yılında yapılan ilk yol projesinde DSİ’nin 28 Kasım 1997 tarih ve 11433 sayılı yazıları ile taşkın kotu 16.00 olarak verilmiştir. Bu sebeple 30 metrelik prestij yolu başlangıç kotu 17.90, bitiş kotu 16.73 olarak planlanmıştır. 2011 yılında DSİ 27 Haziran 2011 tarih ve 231789 sayılı yazıları ile taşkın kotunun 16.00 dan 15.00’e indirildiğini bildirmiştir. 2017 başında revize edilen yol projesi ile 30 metrelik prestij yolu başlangıç kotu 17.90 bitiş kotu ise 16.00 olmuş, daha sonra ilave tedbirler alarak bu kot 15.50 olmuştur” ifadesine yer verildi. 
  “DÖNEMİMİZDE YOL DOLGU SEVİYESİ VE MİKTARI ARTIRILMADI”
  Yol başlangıcı Devlet Demir Yolları hemzemin geçidi olduğu için 17.90 olan başlangıç kotunun değiştirilemediğine de vurgu yapılan açıklamada, “Ancak yol bitiş kotu başlangıçtan itibaren eşit ve kademeli olarak 123 santimetre indirilmiştir. Yukarıdan da anlaşılacağı üzere DSİ taşkın kotunu 2011 yılında 16.00 dan 15.00’e indirirken, 1 metrelik (100 santimetre) düşürme yapmış, Söke OSB ise bitiş kotları esas alındığında 1.23 metre (123 santimetre) yol dolgu seviyesini düşürmüştür. Yani mevcut Yönetim zamanında yol dolgu seviyesi ve miktarı arttırılmamış, aksine DSİ’nin bildirdiği miktardan 23 santimetre daha fazla kot düşürülmesi sağlanmıştır. Ayrıca alanımız etrafında yer alan sağlık koruma bandı ile sanayi parselleri arasındaki yolların 2005 yılındaki kotu 16.00 iken 2017 yılı başında yapılan proje tadilatı ile bu yol kotları 14.70 olmuştur. Kot farklarına bakıldığında 2017 yılı itibarı ile bu kotlarda 1.3 metre (130 santimetre) indirilmiştir” denildi. 
  “KOTU DAHA FAZLA İNDİREREK TASARRUF SAĞLADIK”
  2005 yılında hazırlanan ilk projeler ile 2017 yılı başında hazırlanan tadilat projeleri dikkate alınarak hesaplama yapıldığında, yol dolgu seviyesi ve buna bağlı dolgu miktarlarında DSİ’nin taşkın kotunu indirdiği miktardan daha fazla kotun indirilmesi sonucu, Söke OSB tarafından bu indirmelerin dikkate alındığının belirtildiği açıklamada, “Yol dolgularında 174 bin 500 metreküplük, buna bağlı sanayi parsellerinde ise yaklaşık 630 bin metreküplük bir tasarruf sağlanmıştır. Ton olarak dolgu birim fiyatlarının piyasadaki değerleri dikkate alındığında toplam olarak yaklaşık 12.5 milyon liralık bir tasarruf sağlanmıştır. Ayrıca, hiçbir sanayi parselinde yeni ve ek bir dolgu yapılması söz konusu değildir. DSİ tarafından verilen taşkın kotu, Menderes Irmağı'nın taşması halinde su altında kalması muhtemel seviyeyi göstermektedir. Bu durum dikkate alınarak bölgemizdeki hiçbir sanayi tesisinin su altında kalmaması için tüm parseller 15.00 kotu ve üzerinde planlanmıştır” bilgisine yer verildi. 
  “HUKUKU UYGUNLUKTAN TAVİZ VERİLMEYECEK”
  Söz konusu açıklamalar ile ilgili proje ve yazışmaların tamamının Söke OSB’de mevcut olduğunun belirtildiği açıklama, şunlar kaydedildi: “Gerçeği öğrenmeye çalışan herkes için bu bilgi ve belgeler incelemeye açıktır. Söke OSB’de bulunan sadece bir yatırımcı, yol dolguları ile ilgili gözlemine dayalı endişelerini Yönetim Kurulu'muza iletmiş, kendisine sözlü ve yazılı, diğer yatırımcılara ise yazılı olarak bilgilendirme yapılmış, müracaatçı bir yatırımcı eksik bilgiden kaynaklı endişelerinin giderildiğini bildirerek teşekkür etmiştir. Bugüne kadar bir yatırımcı dışında hiç kimse yol çalışmaları hakkında OSB’den bilgi talep etmemiştir. Gerçeği arayan, doğrunun peşinde olan herkes için Söke OSB ile ilgili her türlü bilgi ve belgeye ulaşması temin edilecektir. Söke OSB Yönetim Kurulu olarak, hukuka uygunluk, kanunlara uygunluk, hak ve adalet ilkesi içinde çalışma prensibinden asla taviz verilmemiş ve verilmeyecektir. Kamuoyuna saygı ile duyurulur” 


 

HABERE AİT RESİMLER

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Kaynak:

HABERE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor
sanalbasin.com üyesidir
ANKET

Cumhurbaşkanı kim olmalı?

NAMAZ VAKİTLERİ
özge
yukarı çık